Вълнуващо е да пътуваш, но се получава амортизация на няколко години. Явих се на прослушване за Куала Лумпур, в 2005 започнах в Малайзийския оркестър - последното нещо, което може човек да си представи там. Идеята на "Петронас", които строят известните кули, е във фоайето между тях концертната зала да има свой оркестър. Благодарение на финансовата им помощ, имах 13 години, изпълнени с невероятни възможности. Трябваше ми да се аклиматизирам, сега в Япония обратно се аклиматизирам към 4 сезона.
Много бавно се влиза в един оркестър в Япония. Самото прослушване е отворено за всички желаещи. Няма селекция и процесът е много дълъг. На моето сме били 67 камдидати и за втория остават малко кандидати. Финалът е след две седмици свирене със самия оркестър, изпълняват се 3-4 различни програми, бяхме останали двама. Членовете имат месец и половина да гласуват. Оркестърът се подпомага от Yomiuri - собственици на най-издавания вестник в света и на най-известния бейзболен отбор.
За Токио нищо не е преувеличено. Едно разстояние от 40-60 км да отидеш на работа е най-нормалното. Животът е много по-различен от Европа, трудно е да се организира всекидневието, трябва да имаш стратегия за седмицата. Концертният живот е много интензивен, само в Токио има 7 симфонични оркестри, всеки има собствена публика, свързана с неговите традиции. Много е интересно, научаваш физиономиите на хората в залата, някои ходят на всички представления - един и същи човек, на едно и също място, всеки ден слуша "Танхойзер".
Концертът на 12 април го готвя като проект много отдавна - да се представи флейта, арфа и виола. Звукът на флейтата по времето на Бах е бил много по-мек (слушаме го). Преходът от Бах до Дебюси се получава много плавно с арфата. Хем има елемент на изненада, хем има голяма разлика в епохите. От Бах баща и син, през Рамо - връзка с шедьовъра на Дебюси, Соната за флейта, виола и арфа, написана първоначално за чембало."
Изложба живопис, озаглавена “(НЕ)възможни убежища”, ще покаже галерията на Съюза на Българските художници на улица „Шипка“ 6 в София. Творбите на Катрин Томова са подредени в зала 2А на галерията. С изявите си през годините Катрин Томова все по-уверено налага шеговитата си репутация на „дребната жена, рисуваща големи формати“. В действителност тя се..
Сутринта на места в низините и равнините ще има намалена видимост. Минималните температури ще бъдат между минус 4° и 1°, за София - около минус 3°. През деня ще преобладава слънчево време, съобщават от Националния институт по метеорология и хидрология. В източните райони ще духа слаб вятър от север-северозапад, а в останалите части от страната ще е..
До 11 април продължава записването за тазгодишното издание на Националната олимпиада по орнитология за ученици между пети и осми клас . Първият кръг ще се проведе на 12 април онлайн в платформата Kyoso, съобщиха организаторите от Българското дружество за защита на птиците (БДЗП). За участие във втория кръг, който ще се проведе на..
В продължение на 40 години празниците на изкуствата “Аполония” представят не само най-успелите български изпълнители, но и подкрепят младите и талантливи творци във всички жанрове. Музиката има особено значение за фестивала и специално място в художествената програма на созополските празници. За пръв път в света беше създаден уникален оркестър с едни..
Националното представителство на студентските съвети в Република България организира XVIII издание на Националния приз "Студент на годината" , чиято цел е да отличи най-активните учащи в българските университети, които са показали постижения във всички области на науката, изкуството и спорта. "Образованието е една голяма инвестиция в..
Режисьорът Момчил Карамитев представи две игрални новели по Сергей Комитски, озаглавени "Вариации за цигулка". Двете новели носят заглавията "Златният храм" и "100 долара". Това, което тематично ги обединява, са музиката и общочовешката тема за любовта - любовта към ближния и любовта към изкуството. Момчил Карамитев разказа и че първото му..
Ако думите са облеклото на историята, с какви думи е облечена българската история? Как можем да избягаме от клишетата от учебниците и общественото говорене, но все пак разказът ни да бъде правдив и обективен за тези, на които тепърва предстои да се запознаят с важните за народа ни моменти? Пред БНР-Радио София поетът и драматург Стефан Иванов..