Преди дни бе открита четвърта поред изложба на художника Димитър Генчев, наречена “Sepia“.
Живописните платна на Димитър Генчев са нови и не са показвани досега. Подготвени са през последната година, а цялата изложба взима заглавието "Sepia" на една от картините в нея.
В своя рецензия за експозицията Десислава Милева допълва:“Светлината е основополагаща в работата на Димитър Генчев. Тя е ритъм, импулс, миг на влюбване. Генчев не само рисува светлината. Той я създава в платното, умело вграждайки матови, лъскави или прозиращи елементи в диалог с източниците на осветление. Тази игра на външна и вътрешна светлина, така характерна за автора, допълва усещането за непрекъснато движение и за съществуването в двуизмерната повърхност на платното на още едно трето измерение.“
Самият Димитър Генчев споделя, че вероятно афинитетът към материите и текстурите идва от някогашното му желание да бъде скулптор. Всъщност художникът изобразява онова, което вижда в света, но някак без да го копира. В настоящата изложба негов обект на наблюдение е природата или едно съвсем обикновено листо.
"Смятам, че художникът е някакъв вид наблюдател на заобикалящия го свят, който се опитва да анализира онова, което вижда. А ако наблюдаваш нещо дълго време, започваш да го обикваш“, казва още художникът.
Работата му съчетава хиперреализъм с абстракция и тази характерна двойственост на произведенията му е кодирана и в самото заглавие на настоящата изложба, което на български език означава едновременно цвят и вид мекотело. Основният творчески стремеж на Димитър Генчев е свързан силно с живописния експеримент.
"Когато правиш произведения специално за дадена изложба, между тях, разбира се, има връзка. Може би това, което най-силно обединява всички картини в "Sepia" бих нарекъл "светлината по гънките на материята“, казва Димитър Генчев.
Роден в Пловдив, Димитър Генчев завършва Националната художествена академия в София, Утрехтското училище по изкуствата (HKU). Учил е още в Rijksakademie в Амстердам и Ecole des Arts Decoratifs в Страсбург, Франция. Негови произведения са представяни в самостоятелни и групови изложби в Музея за съвременно изкуство De Domijnen, Ситард; Credo Bonum, София; Morsbroich Museum, Леверкузен; Кралският дворец в Амстердам; Cloud Seven, Брюксел; Софийска градска художествена галерия и др. Това е втората му самостоятелна изложба със Sarieva/Gallery, като е представян в други групови изложби и инициативи на галерията регулярно през последните години. Генчев е носител на стипендия от фондация“Фонд Мондриан”; награди за живопис: Наградата на Buning Brongers в Холандия; Национална награда на Allianz България; награда от Националния конкурс за живопис и скулптура за млад български художник и наградата „Гауденц Б. Руф“.
“Смятам, че за всеки един човек образованието разширява хоризонтите, дава допълнителен поглед върху нещата и обогатява въобще“, посочва още художникът Димитър Генчев. С него разговаря Лили Големинова.
Какво има зад решетката с розово-червен цвят на днешния пл.Бански? Кои гости на града винаги се озовават там? Кой премахва църквата Св.Никола Мали и кой - мюсюлманските храмове в града? Какво е да политикарствуваш и къде се политикарствува? Колко е бил капацитетът на първия цирк, преди да бъде разрушен и на мястото му да се построи покрит търговски..
Слушаме Любомир Пипков от Златния фонд на БНР - гласа му и музикални откъси от негови произведения. Говорим за композитора с проф.Юлиян Куюмджиев, преподавател в НМА и автор на книга за него, както и с внучката му, актрисата Ани Вълчанова:
Райна Попгеоргиева Футекова, влязла в историята като Райна Княгиня, има трагична и злочеста съдба. Според признанията в собствената ѝ автобиография, тя ушива знамето на Априлското въстание от любов към Георги Бенковски, който дори и да е разбрал за чувствата ѝ, не им е отговорил. Десетте дни на възторг, триумф и свобода за панагюрци и самата..
За премиерата на „Сън в лятна нощ“ на 29 и 30 април в Младежкия театър „Николай Бинев“ разговаряме с р ежисьора Диана Добрева. Тя се обръща към този текст след като е поставила много трагедии и сега е дошло време за една комедия. Но не коя да е, а именно този най-обичан текст на Уилям Шекспир. Мястото на действието, по пиеса, е гората. В тази..
Ако психодраматистите бяха рекламисти – събитие от Българско Дружество по Психодрама и Групова Терапия, представено ни от Богдана Златева - дипломиран психодрама асистент към Д.Е.А.: "До голяма степен изграждането на лична марка е резултат на среща с другия. Стратегическата комуникация следва формата и структурата, с която се появяваме. Но се..
Kой всъщност е автор на генерираното от AI съдържание - интервю с адвокат Траян Косев: "Целият свят се вълнува от отговора на този въпрос. Редно е първо да се запитаме какво се закриля от авторското право? У нас творчеството е свързано с физически лица. "Творческата" дейност на машината не е такава. В САЩ патентното ведомство слага разделителен..
На 23 април в галерия "Еритаж" бе открита изложбата "Пътуване във времето" на Мастро Стойчо Зерлиев. Това е негова юбилейна изложба (80г.), която представя картини от почти целия му творчески път. "Това обхваща един дълъг период от моя живот. Още от завършване на художествена академия, а преди това имам и от завършване на художествена гимназия..