Кои са по-важните кулинарни и F&B тенденции през 2024 и кои от тях си заслужава да въведем в ресторанта? Подробности разказа Георги Дучев, изпълнителен директор на Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели (Bulgarian Association of Hotel Executives – BAHE).
"Food & Beverage Forum е ново събитие, което се организира с две основни цели. Едната цел е да съберем професионалисти, които се занимават с храна, или както се казваше едно време "обществено хранене". Това са шеф готвачи, хотелиери, ресторантьори, туроператори, които правят кулинарни турове. Те ще си говорят за тенденциите в кулинарията и бизнеса въобще, като втората част ще бъде по-интересна. Ние каним различни експерти, с които искаме да си поговорим има ли потенциал българската национална кухня да се превърне в експортен продукт и при подходяща реклама да превърнем България в гурме дестинация. Това е тема, която е доста актуална предвид последните тенденции, че напоследък в цял свят има бум на кулинарни предавания и въобще кулинарията е в центъра на интереса на обществото. Става въпрос за храна, която сама по себе си е една изключително позитивна емоция. Ние знаем, че нашата кухня е много добра, но искаме да проверим как може чрез нея да превърнем България в гурме дестинация", каза той.
Къде се намираме в момента и разпознаваема ли е българската кухня за чужденците?
По думите на Дучев ние се губим на фона на световната кулинария, защото маркетингът ни е слаб. В Япония и някои азиатски страни сме известни с киселото мляко, а ако говорим за шопска салата, тя е популярна, защото в продължение на десетилетия е налагана от "Балкантурист". Яйцата по панагюрски и ред други храни са вкарани в рецептурник на "Балкантурист" през 70-те години на миналия век и са въведени в цялата верига хотели, които тогава са посрещали чужденци.
"По този начин се прави маркетинг - с координирани усилия, целенасочено, година след година. Това е което ние трябва да започнем да правим сега, за да можем да говорим за нова вълна в българската кухня, за българската кухня като експортен продукт", отбеляза той.
По думите му всеки празник и повод може да се използва за да промотираме нашата кухня, като ни е нужна повече изобретателност в маркетинга, както и по-координирани усилия между шеф готвачи, хотелиери и ресторантьори. От известно време асоциацията води диалог с хотелиерите за това как може да се подобрят нещата по отношение на маркетинга и извън правителствените програми за реклама са взели решение за стартиране на кампания за българска закуска. Тя трябва да се състои с поне 4-5 неща характерни за нашата кухня - баница, сухи колбаси, сирене и други, като също така е съпроводена с табелка "Bulgarian breakfast". Идеята е, че човек като види табелката ще опита от любопитство закуската, а когато опита е много вероятно тя да му хареса.
"Ние търсим решения там, където можем да ги открием и със собствени сили да направим нещо. Иначе ако говорим за реклама, за промотиране на дестинацията, ние сме много изостанали. Имаме прекрасна кухня, имаме и ужасна реклама. Това е нещото, което трябва ад се промени и се надяваме с малки стъпки, тъй като е дългосрочно и не може да стане от днес за утре, но имаме добри шансове", отбеляза Дучев.
Той посочи, че нашите шеф готвачи са на много високо ниво и по нищо не отстъпват на френските и италианските си колеги. Освен това за рекламата могат да спомогнат и блогърите, а в последните години се организират редица кулинарни фестивали, които имат потенциала да се превърнат в притегателен център за чужди туристи. За тях обаче е нужна координирана работа от Министерство на туризма, браншови организации и отделни хотелиери, за да привлекат интереса към тях и те да присъстват в календарите на местните хотели, които активно да ги промотират.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
Извършва се текущ ремонт на участък от активната лента и автобусната спирка от пътното платно на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" от бул. "Драган Цанков" до повдигнатата пътека при входа на Националния стадион "Васил Левски", съобщиха от Столичната община след публикация на БНР-Радио София . Ремонтът се изпълнява във връзка с влошеното..
Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки (АПБНБ) в България е готова да участва в изграждането на депозитна система у нас. В принципите на функционирането ѝ трябва да залегне финансовата мотивация за потребителите, разясни днес Жана Величкова, изпълнителен директор АПБНБ . Някои вериги магазини вече са предприели стъпки към това...
За пореден път общински съветници от „Продължаваме промяната - Демократична България“ настояха за обявяването на конкурси за ръководства на четирите транспортни дружества в София. Според тях докладите, които се разглеждат от Столичния общински съвет, включително и на предстоящото заседание, отразяват сериозните проблеми в обществения транспорт...
Да бъдат предприети спешни мерки, свързани с укрепване на активирано старо свлачище в бившия рудник в кв.”Кремиковци“, настояват кметът на едноименния район Лилия Донкова и зам.-кметът по екология Надежда Бобчева. Те настояват в доклад, който предстои да бъде гледан на предстоящата сесия на Столичния общински съвет в четвъртък, да се подпише..
България се подготвя за разпределянето на 2,49 млрд. евро в подкрепа на енергийно и транспортно бедни домакинства и микропредприятия през следващите 6 години (1 януари 2026 – 31 декември 2032 г.) чрез Социалния план за климата (СПК). Целта е уязвимите групи хора да бъдат компенсирани за умереното покачване на цените на бензина,..
На 8 май Министерски съвет прие Програма за упражняване на правата на държавни имоти, в нея се говореше за масова продажба на имоти, собственост на държавата и държавни фирми. Става дума за 4400 имота, които държавата ще разпродава. Анализ, предоставен от премиера Росен Желязков, показва че много от тези имоти са с отпаднала необходимост, а списъкът с..
"Sunblinds“ са млада инди група, сформирана в София. Бандата изпълнява предимно авторска музика, а дебютът им е през ноември 2022 г. В края на юни 2025 г., алтернативната група издаде дебютния си албум “Chasing Ghosts”, който съдържа 10 песни. Фронтменът на Sunblinds Петър Тодоров и мениджърът на групата Боян Пинтер споделиха емоциите след..