Според проф. Христо Кафтанджиев от Факултета по журналистика на Софийския университет и ръководител на Катедрата по масови комуникации, изкуственият интелект спестява доста усилия.
„Креативните хора няма да останат без работа, просто ще намерят други места, на които биха могли да се реализират. Това е както е било навремето преминаването от занаятчийство към машинно производство. Хората не са загинали като са минали на машинно производство. Така че изкуственият интелект ни спестява доста усилия. Ако хората, които са го създавали са добронамерени и креативни, той също е така добронамерен и креативен“, каза пред Радио София проф. Кафтанджиев.
По думите му, изкуственият интелект „изяжда“ много места в рекламния бизнес, но и не само. Според него „добрата комуникация ни въздейства на емоционално, не на рационално ниво“.
„Вярно е, че рекламата манипулира. Ако сме манипулатори ние самите като рекламисти, естествено правим неприятна рекламна комуникация, но имайте предвид, че по същия начин не по-малко манипулират всеки един от нас“, смята проф. Христо Кафтанджиев.
Според него хубавото в създаването на реклами чрез изкуствен интелект е, че той може да генерира безкрайно количество комуникация, което спестява човешки труд, който може да бъде насочен в друга посока.
„Това, което преподавам на студентите непрекъснато е, че всяка една комуникация, не само рекламна, не трябва да бъде правена от хейтъри. Всяка една комуникация, която е правена от нормален човек със социално мислене, е печеливша. Покрай социалните мрежи започват да се усещат и вкарват силни социални елементи“, казва проф. Христо Кафтанджиев.
Коментатори във "Форум" тази седмица са двама политолози - Светлин Тачев и Атанас Радев. Заедно с водещия Лъчезар Христов, част от темите, които дискутираха днес бяха: - Политически обзор на годината – избори, блокажи, коалиции и предизвикателствата пред демокрацията - "ДПС - Ново начало" няма да издига нито председател, нито заместник-председател..
По случай Щедрия вторник, Българската болнична асоциация организира кампания по кръводаряване. Инициативата е съвместна с Националния и регионалните кръвни центрове от страната, и с партньорството на фондация BCause. До 5 декември болниците, които участват в кампанията са МБАЛ „Света София“, София; МБАЛ Хигия, Пазарджик; МБАЛ „Света Каридад“, Пловдив,..
Най-трудно намират работа хората, които нямат опит и тепърва стартират кариерата си. Често те имат погрешни очаквания, каза пред Радио София комуникационният мениджърЕмил Томов. „Виждам демонстрация на по-достъпен висок стандарт, който понякога хората без опит очакват, че се придобива прекалено бързо. Мислят, че още започвайки първата си..
В рамките на кампанията на на Фондация BCause #ЩедриятВторник, Фондация "Глобални библиотеки България" организира акция през днешния ден за събиране на книги, които ще достигнат до библиотеки в малките населени места. “Нашият призив е в рамките на деня, но може и един-два дни след това, който се чувства ангажиран с каузата на четенето и грамотността,..
Пазарът на труда на национално ниво остава без значителни промени, сочат новопубликуваните данни за регистрираната в бюрата по труда безработицата през 2023 г. В общините текат различни процеси, като данните показват запазване на много големите разлики между силните регионални икономики и по-слабо развитите части на страната. Забелязва се..