През последните 10 години Наталия създава светове, които изследват човешката природа, състоянието на човека, емоционалността и отношенията със заобикалящата среда през технологичното взаимодействие. Голяма част от тази творческа дейност понастоящем съществува като документация в архив от цифрови изображения, като набор от информация.
За проекта си "Безцветните зелени идеи яростно спят" тя категоризира архива и го структурира в сбор от характеристики. След това го изучава и намира начини да го превърне в граматика, като го използва за създаване на нови произведения. Така той се превръща от носител на визуални и формални качества, които предизвикват асоциации и емоционални реакции, в нули и единици.
"Тъй като напоследък има много разговори за изкуствен интелект, модели за машинно обучение и как те всъщност функционират, така по прост начин обяснено те всъщност се учат от големи бази данни, които в по-голяма част са с анонимен източник, понякога дори част от тази база данни са произведения на изкуството, с цел да се създаде нова информация: визуална, звукова, текст и т.н. Моят въпрос донякъде е свързан и с моята биография, а именно, че тази година, може би по-скоро следващата, има една символична 10-годишнина от това, което смятам за своята художествена практика", споделя Наталия Йорданова във връзка с интереса ѝ към бази данни и тяхното архивиране.
Заглавието на изложбата, „Безцветни зелени идеи яростно спят“, е фраза от книгата на Ноам Чомски „Синтактични структури“ от 1957 г. Тя демонстрира разликата между синтаксис и семантика: пример за това как едно граматически добре оформено изречение не предава очевиден смисъл. Приносът на Чомски към лингвистиката определя синтаксиса на езиците за програмиране и по-късно има огромно значение за областта на компютърните науки, машинното обучение и изкуствения интелект, като до голяма степен повлиява върху възприемането и възпроизвеждането на знания.
Граматиката без контекст, подобна на системата, която Наталия създава на основата на предишната си работа, определя синтаксиса на езиците, но не може да изрази факти за тяхната семантика. Тази концепция е предпоставката за нейните инструкционни произведения, които тя разглежда като отворени възможности. Те се „изпълняват“ всеки път, когато наблюдателят си представи тяхната възможна реализация. Публиката се превръща в генеративния алгоритъм, а наборът от данни, с който си служи, са субективното знание и човешката памет.
Изложбата може да бъде видяна всеки делничен ден в галерия "Аросита" между 15 и 19 ч., до 18 юли. А To-Do List Piece - инструктивна творба-проекция, разработена в контекста на самостоятелната изложба ще бъде показано между 11 юли и 11 август като част от инициативата “1m2 изкуство” на пространството за култура и социални инициативи "ТаМ" във Велико Търново.
Повече за работата на Наталия Йорданова чуйте в звуковия файл.
Д-р Татяна Илиева за джаз-фестивала в Боровец, носещ името на нейния съпруг д-р Емил Илиев: "Не отдавам значение на годишнините. Всеки концерт е своеобразен празник. А един сезон, посветен на годишнина не се отличава много от другите. Стараем се всеки концерт да е нещо неповторимо. Нищо не е самоцелно. Бих отбелязъл цикъла ни "Нова европейска..
Лаго фест в града, джаз-фестивал в Боровец - не всеки град има подобни допълващи се две музикални събития. По този повод започваме с Георги Николов-Гопето : "Колкото по-готина е публиката, толкова по-готино звучи и музиката. Хората като се изкефят на звука ставаме все по-креативни. Има нови вдъхновения, чакат да бъдат записани. Като се видим,..
Медресе сокаги се прекръства след влизането на московците по тази улица. После е Регентска, после пак - Московска. Започва от пл.Желю Желев, където е бил първият чугунен фонтан. Там е била и часовниковата кула от 17 в. Към 1880-1881 е разрушена. Повече за градската легенда за нея и за оформлението на улицата, както и за прилежащата ѝ малка ул.Малко..
Роден е в 1902 в Габрово, баща му е учител и автор на едни от първите учебници по география в България. Даниела Георгиева е съпруга на неговия правнук и я слушаме в звуковия файл със спомените ѝ за д-р Рачев. Нейни са и предоставените снимки и документи . Д-р Рачев е ревностен радетел за създаването на белодробни диспансери в България. Другата му голяма..
Животът на композитора маестро Георги Атанасов е по-заплетен, драматичен и вълнуващ от всяко оперно либрето. Баща му зарязва децата си, когато бъдещият музикант е на три. Успява да го издири след десетилетия, но таткото предава Богу дух ден преди срещата им. Майката чисти по хорските къщи, за да изхрани челядта си и си отива от живота след десет..
Най-новият проект на Спартак Севов е пълнометражния филм „ Министерството на мечтите “ – абсурдна комедия за любимите неща на всички: бюрокрацията и сбърканите днешни системи. С него е и актьорът Мартин Тасков, а проектът е англоезичен: "Министерство на кошмарите изглеждаше зле като заглавие. Осмиваме бюрокрацията." (Спартак) "Имам честта да..
Георги Георгиев, зам.-председател на "Асоциация за инсулт и афазия“ ни представя първото споделено парково пространство за арт терапия в България, открито по тяхна инициатива на 14 юли в столичния район Банкя. Името, което носи, е "Сътворение" и на място може да се открие зона за арт терапия и зона за лечебно градинарство, както и място с..