Туроператорите настояват за удължаване и данък добавена стойност от 9% за пакетните услуги да остане до края на годината.
Временната мярка за 9% ДДС беше приета в подкрепа на бизнеса по време на ковид кризата. Но от 1 юли ставката на ДДС върху туристическите пакети се върна на 20%.
Това беше оповестено в края на миналата година, когато всички туристически пакети са били договорени, а голяма част от тях - продадени на предварителните продажби.
"Настояваме за удължаване на мярката, защото тя не е изпълнила целта си и това го изтъкваме в искането си – каза пред БНР-Радио София Димитрина Горанова, председател на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти. – Мярката е ефективна, когато има бизнес, има по-големи обороти. През 2023 г. имахме спокойна среда за дейността си."
По думите на Горанова, статистиката показва, че предпандемичните нива на бизнес и брой туристи още не са достигнати.

"В разговори бяхме уверяване, че срокът ще е краят на годината и ние спокойно продавахме пакети и договори с контрагенти. Изложението в Лондон беше през ноември. Срокът на действие на намалената ставка – средата на годината, беше определен през декември. Едва ако пакетните туристически услуги са с 9% ДДС до края на 2024-та, може да се говори за изпълнена цел на мярката. Знаем добре, че тя е временна", подчерта още експертът.
Горанова припомни, че туризмът осигурява много работни места, както и работа за други свързани дейности.

Повечето туристически оператори няма да променят цените до края на годината, дори само по имиджови причини, но от бизнеса настояват колкото се може по-рано да има яснота за регулациите, облагането и планирането през следващата година.
Ако действието на 9-процентната ставка бъде удължено от българския парламент до края на юли, тя може да влезе в сила без прекъсване (със задна дата, от 1 юли).
Чуйте разговора на Невена Николова.
През следващото денонощие ще се задържи облачно. Почти в цялата страна ще вали дъжд, съобщиха от НИМХ. Обилни и продължителни ще са валежите в западните, южните и централните части от страната. На места и в Източна България ще вали дъжд, придружен с гръмотевици. В повечето райони ще духа умерен източен вятър. Минималните температури ще бъдат между 4° и..
В деня на представянето на книгата "Литературната журналистика в България" , във "Форум" като коментатор гостува един от авторите в изданието – политологът доц. Иво Инджов . Водещият Лъчезар Христов предложи темите, а доц. Инджов прие и разсъждава по: Блокада на парламента и кратки сблъсъци с полицията. Хиляди протестираха срещу Бюджет..
Актуалната ситуация във ВиК сектора; приоритетите за следващия бизнес план на "Софийска вода", планираните инвестиции с акцент върху развитието на проекта за мини ВЕЦ-ове в столицата и как въвеждането на еврото в България ще се отрази на клиентите – тези теми бяха дискутирани в годишната среща разговор с мениджмънта на компанията...
"Нашите деца, нашата отговорност: (не)поправимото в очакване на работещи решения." Под този наслов фондация "Лъчезар Цоцорков" представи данни от национално представително проучване за нагласите на българите към насилието над и сред децата . Целта на инициативата е провеждане на дългосрочна информационна кампания, посветена на преодоляването..
На 1 декември Академията за мода ще връчи годишните си награди "Златна игла", с които отличава най-добрите български дизайнери и модни творци, както и най-добрите постижения на световни имена в лайфстайла и модния бизнес. “Естествено, че вълненията (за гала вечерта) продължават. Те няма да спрат и след като мине кулминацията по награждаването, тъй..
За втори път Столичният общински съвет (СОС) отхвърли предложената от кмета Васил Терзиев нова структура на общинската администрация. Макар да бяха направени изменения в първоначално изготвения вариант, сегашният отново не получи нужното одобрение както в комисии, така и на днешното заседание на общинските съветници. Кметът Терзиев..
Над 700 рекламни карета и страници от вестници и списания, както и киноплакати, са представени в изложбата "Кинореклама в България 1920–1940", която беше открита на 26 ноември в Дома на киното в София. Разнообразните подходи, чрез които разпространителите, собствениците на кина и продуцентите от периода популяризират филмите си и привличат публика в..