"Трябва да бъдат взети много неприятни политически решения. Как се взима решение от обещано от едните вече вдигане на заплати, за да влезе бюджетът в някакви нормални рамки. Не трябва само мерки през 2025 г. да бъдат взети, трябва една по-дългосрочна стратегия. Трябва да имаме ограничителни бюджети поне до следващите три години, за да се върнат нещата в някакъв баланс“, каза Дацов.
По думите му, необходимо е и балансиране на системата за пенсиите, както и ограничаване на капиталовите разходи.
"Има натрупани толкова много проблеми в момента в бюджета, че не е въпросът да си магьосник, а трябва да си истински смел политик, който не се интересува от преизбирането си, защото всички тези реформи в този им вид, дори и половината да ги направи, едва ли след това ще бъде преизбран“, отбеляза Любомир Дацов.
Според него бюджетът е "излязъл от релси“.
"Ако погледнете януари 2022 г. разходите за заплати са били 950 милиона общо, разходите за персонал – заплати и осигуровки. Януари 2023 г. – 1 милиард 150 милиона са похарчени за същото нещо. 2024 г. разходите за персонал са били 1 милиард 350 милиона. 2025 г. ще започне с разходи в рамките на 1 милиард 850 милиона“, обясни Дацов.
Той добави, че голяма част от разходите за последните три години са били "автоматизирани“. Любомир Дацов каза още, че те са били направени на база формула.
"Има едно правило в областта на публичните финанси, където се казва, че не бива да има автоматична индексация на доходите", каза той.
По думите му, през следващата година разходите трябва да нараснат с приблизително 7-8%, за да можем да влезем в 3-процентния дефицит.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
Елисавета Станчева, изкуствовед, за дискусията „На ръба“, в която композиторът Петър Керкелов разказва за създаването на новата си пиеса. Какво се случва, когато музиката премине отвъд познатото и експериментира с нови форми, звуци и идеи? Как се изгражда музикална драматургия, която преплита класическо звучене с електронни елементи? Среща-дискусия..
Музикалният спектакъл „Три тенора…и още нещо“ на Камерна опера Благоевград с диригент Георги Еленков ще гостува в София на 23 май на сцената на театър „Сълза и смях“. По този повод ни гостуват двама от участващите трима тенори – Михаил Михайлов и Юрий Николов: "Винаги е удоволствието като трима тенора, които са и приятели, са заедно на сцена...
Мария Карагьозова ни представя Фестивала на училищните и младежките оркестри, организиран от Асоциацията на фестивалите в България и финансирани от Национален фонд Култура: "Оркестрите загубиха част от структурата си по време на пандемията. Фестивалът насърчава отново децата в тези оркестри. Той е трибуна на музиканти-любители. Не съревнование..
Как е описвана Съдебната палата в софийската преса в началото на 40-те години на миналия век, къде и кога е имало проекти да бъде изградена тя още в края на 19 век и началото на 20 век? Още в спомените на Георги Каназирски-Верин, "Шишковия трамвай" за Бали Ефенди, който е тръгвал от мястото на днешната Съдебна палата. Проектът Екс Професо на..
Разговорът е с изследователите и генеалози Светлана Дяконова - Арсен - потомка на голям род от Банско и секретар на Българската генеалогична федерация “Родознание” и Ивелин Любенов - индивидуален член на Българската генеалогична федерация ‘Родознание”: Във втората част продължаваме с другите хаджии и техните фамилии: "Срещаме графити от 1771 за..
Писателят Васил Попов за сериала по романа му Мамник и издаването на следващия, Лехуса: "Докато пишех "Мамник" мислех, че жанровата литература не е разпространена в България, но се изненадах от интереса на различните възрасти. Снимките приключиха април. Предполагам, че ще е готов зимата. Натрупа се материал - скоро почвам третия. Съвсем различно..
Покана за танцов спектакъл TRAPтайм? от Захари Нанков, танцьор и хореограф: "Концепцията я реализирах преди 3 години, сега я повтарям с ученици от моята школа. Комбинирал съм стила в музиката трап с рагтайм - като музика и роман. Правя съпоставки между тези две епохи - тогава и сега, всичко минава през една игра. Проследяваме нишката как се променя..