- Червена зона (в самия център на София) – 5 лв./час, от 9.00 до 21.00 ч. всеки ден. Време за паркиране 3 часа, а за 24 ч. сумата е 50 лв. За живущи в района – 200 лв. на година;
- Синя зона – 3 лв./час, от 9.00 до 21.00 ч. всеки ден. Време за паркиране 3 часа. За живущи в района – 150 лв. на година;
- Зелена зона – 2 лв./час от 9.00 до 20.00 ч. в работни дни и от 10.00 до 18.00 ч. в почивни дни. За живущи в района 100 лв. на година;
- Уикенд зона (включва няколко улици в Банкя и Панчарево) – 1 лв./час от 10.00 до 18.00 ч. само през почивните дни. За живущите в района безплатно. Цената за електромобилите ще бъде 50% от обявените цени за паркиране.
Пред Радио София председателят на "Спаси София" Борис Бонев обясни, че реформата в паркирането на столицата е абсолютно наложителна.
"Най-малкото е вдигането на цените на зоните. Докладът е повече от 100 страници. Той таргетира множество проблеми – работното време на зоните, обхватът им, места за зареждане, служебни абонаменти. На служебните абонаменти в момента цената е много ниска – за един абонамент в синя зона е 650 лева и няма ограничение за броя служебни абонаменти в една подзона. В най-централните части на София, броят на служебните абонаменти достига 16-17% от общия брой паркоместа, като не включваме местата, завладяни от институциите", посочи Бонев.
От "Спаси София" предлагат 10% ограничение на служебните паркоместа в една подзона.
"1300 лева ще стане служебният абонамент в червена зона. Очакваме от тези мерки, броят на служебните абонаменти да намалее наполовина. Повишаването на таксата за служебен абонамент е нещо, което е абсолютно задължително да бъде направено", изтъкна Борис Бонев.
Той добави, че при разширението на зоните, ще бъде въведена т.нар. концентричност, т.е. никъде червената зона няма да граничи със зелена. Целта е да се избегне натоварването на зоната с по-ниска цена.
"В момента картата е направена така, че около червената зона има пръстен от синя зона. Премахваме хартиения талон за заплащане. Ще могат да бъдат пуснати до 3 смс-а и толкова, нито един повече в рамките на деня", каза председателят на "Спаси София".
По отношение на електрическите автомобили, Бонев уточни, че голяма част от паркоместата в центъра на столицата са заети от тях. Предложението е, цената да бъде 50% по-ниска за този вид коли, отколкото за бензинови и дизелови автомобили, като отново за електрическите автомобили няма да има данък МПС.
В разговора се присъедини и Стефан Димитров от AirB. Като собственик на електрически автомобил от 2016 г., той изрази съгласие привилегиите за тях да бъдат премахнати и предложи паркирането в София да се осъществява чрез "плаващи цени".
"Стига с тези смс-и. Всеки един град има своето приложение. "Плаващите цени са нещо, което е въведено във всеки един град. Преди да тръгнем примерно на ресторант на известна улица в София, ще имаме възможност да видим каква е прогнозната цена, тя може да е 2 лева, може да е 5 лева, може да е 12 лева. Идеята на зоната е да има свободни места за паркиране и само една апликация може да реши това нещо", каза Стефан Димитров.
Борис Бонев добави, че реформата в паркирането ще е тежка.
"На нас ни е ясно, ще има много недоволни и много доволни за различни елементи. Ясно е, че това е много разделяща тема, обаче е хипер наложителна и отговорното политическо поведение изисква да я докараме докрай", обясни той.
Бонев добави, че на сайта на "Спаси София" е публикувана анкета, в която гражданите могат да дадат мнение по въпроса с паркирането. След внасянето на доклада има едномесечен срок за обществени консултации.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
Днес Радиокафе се излъчва от Несебър. БНР е медиен партньор на четвъртото издание на престижните летни награди за бизнес и туризъм . Снощи бяха отличени най-забележителните личности и брандове на престижна церемония на яхта. Какви са предизвикателствата пред обществената медия БНР, ще разберем от нейния генерален директор Милен Митев :..
Ул."Гурко" е мястото на днешната ни радиоразходка: Тя е една от първите урегулирани улици и носи името на този, чиито войски влизат в София в началото на 1878. Какво е била преди това сградата на СГХГ и какво е имало преди на това място, известно сега като ул."Гурко" 1? Къде са били първите сгради на БНБ и на Народното събрание? Какво е имало на..
Никола Образописов-Консулата е героят на малката ни поредица, с въвеждащи думи от Любомир Николов, уредник в Градския музей на Самоков: "Поради своята колоритност и бунтарство си извоюва прозвището "Консулата". Творчеството му е много разнообразно, не само иконография и стенописи, разнородна личност. В 2019 успяхме да заснемем документален филм за..
Първата любов на Карамитев се поболява от раздялата им край Женския пазар Апостол и Маргарита Дупаринова се женят на сцената на Народния театър, живеят на „Оборище“ 21А Безброй са жените, въздишали по магнетичния чар на Апостол Карамитев. Още толкова са се чудели как този изключително красив актьор остава верен на талантливата си, но далеч не..
Преди почти десет години Марин Трошанов плени почитателите на мрачните загадки и ужасите с първия си самостоятелен роман „ЛАМЯ“ ЕООД“. Обновената „ЛАМЯ“ ЕООД“ съдържа актуализираните три части на историята, както и непубликувания до този момент разказ в същата вселена – „Нощем горите живеят“. Ето го и авторът: "Историята ми е изключително важно,..
Заглавието, което ще разтърси цялата развлекателна индустрия. Не, не е нов филм на Marvel… А Grand Theft Auto VI – играта, която още преди да е излязла, вече чупи рекорди. С нас е Димитър Ганев , журналист и гласът на за кратко просъществувалия сайт games.bg: "Реално нашата идея да направим видеоигрите с глас на български, но към 2008 нещата бяха..
Платформата Кинематограф се завръща с тяхното лятно кино за четвърта поредна година. Tо изгрява след залез, когато настъпва вечерната прохлада, което превръща откритите локации в чудесно място за релакс и хубаво късо кино – интервю с Юлиян Спасов : "В джаза сме, настроението е на макс. Програмата е почти 100% българско кино, просто не устояхме...