- Червена зона (в самия център на София) – 5 лв./час, от 9.00 до 21.00 ч. всеки ден. Време за паркиране 3 часа, а за 24 ч. сумата е 50 лв. За живущи в района – 200 лв. на година;
- Синя зона – 3 лв./час, от 9.00 до 21.00 ч. всеки ден. Време за паркиране 3 часа. За живущи в района – 150 лв. на година;
- Зелена зона – 2 лв./час от 9.00 до 20.00 ч. в работни дни и от 10.00 до 18.00 ч. в почивни дни. За живущи в района 100 лв. на година;
- Уикенд зона (включва няколко улици в Банкя и Панчарево) – 1 лв./час от 10.00 до 18.00 ч. само през почивните дни. За живущите в района безплатно. Цената за електромобилите ще бъде 50% от обявените цени за паркиране.
Пред Радио София председателят на "Спаси София" Борис Бонев обясни, че реформата в паркирането на столицата е абсолютно наложителна.
"Най-малкото е вдигането на цените на зоните. Докладът е повече от 100 страници. Той таргетира множество проблеми – работното време на зоните, обхватът им, места за зареждане, служебни абонаменти. На служебните абонаменти в момента цената е много ниска – за един абонамент в синя зона е 650 лева и няма ограничение за броя служебни абонаменти в една подзона. В най-централните части на София, броят на служебните абонаменти достига 16-17% от общия брой паркоместа, като не включваме местата, завладяни от институциите", посочи Бонев.
От "Спаси София" предлагат 10% ограничение на служебните паркоместа в една подзона.
"1300 лева ще стане служебният абонамент в червена зона. Очакваме от тези мерки, броят на служебните абонаменти да намалее наполовина. Повишаването на таксата за служебен абонамент е нещо, което е абсолютно задължително да бъде направено", изтъкна Борис Бонев.
Той добави, че при разширението на зоните, ще бъде въведена т.нар. концентричност, т.е. никъде червената зона няма да граничи със зелена. Целта е да се избегне натоварването на зоната с по-ниска цена.
"В момента картата е направена така, че около червената зона има пръстен от синя зона. Премахваме хартиения талон за заплащане. Ще могат да бъдат пуснати до 3 смс-а и толкова, нито един повече в рамките на деня", каза председателят на "Спаси София".
По отношение на електрическите автомобили, Бонев уточни, че голяма част от паркоместата в центъра на столицата са заети от тях. Предложението е, цената да бъде 50% по-ниска за този вид коли, отколкото за бензинови и дизелови автомобили, като отново за електрическите автомобили няма да има данък МПС.
В разговора се присъедини и Стефан Димитров от AirB. Като собственик на електрически автомобил от 2016 г., той изрази съгласие привилегиите за тях да бъдат премахнати и предложи паркирането в София да се осъществява чрез "плаващи цени".
"Стига с тези смс-и. Всеки един град има своето приложение. "Плаващите цени са нещо, което е въведено във всеки един град. Преди да тръгнем примерно на ресторант на известна улица в София, ще имаме възможност да видим каква е прогнозната цена, тя може да е 2 лева, може да е 5 лева, може да е 12 лева. Идеята на зоната е да има свободни места за паркиране и само една апликация може да реши това нещо", каза Стефан Димитров.
Борис Бонев добави, че реформата в паркирането ще е тежка.
"На нас ни е ясно, ще има много недоволни и много доволни за различни елементи. Ясно е, че това е много разделяща тема, обаче е хипер наложителна и отговорното политическо поведение изисква да я докараме докрай", обясни той.
Бонев добави, че на сайта на "Спаси София" е публикувана анкета, в която гражданите могат да дадат мнение по въпроса с паркирането. След внасянето на доклада има едномесечен срок за обществени консултации.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
В публицистичното предаване "Форум" коментаторите Георги Иванов и Ивайло Илиев продължиха да обсъждат политическите конфигурации в парламента, както и политическия и обществен живот у нас. Ето и днешните теми: ГЕРБ, "Има такъв народ", ДПС-ДПС и МЕЧ спасиха имунитетите на "Възраждане"; Васил Терзиев и екипът му представиха изискванията в новите..
SOfia HELPers е новият доброволчески екип за бързо реагиране на София. Инициативата за създаване на младежки екипи, готови да помагат в различни направления и при кризисни ситуации, е на дирекция „Спорт и младежки дейности“ на Столичната община. “Ролята в дългосрочен план, надявам се да е голяма, защото едно от нещата, които сме установили в..
Още за сътрудничеството между науката и бизнеса в този проект - чуйте в разговора на Мария Илиева с проф. Пенка Петрова и с доц. Стоянка Черкезова в звуковия файл .
Най-голямата обществена поръчка за мандата на кмета на София Васил Терзиев предстои да бъде публикувана в най-скоро време. Тя е свързана със сметопочистването и сметоизвозването на седем зони в столицата и е на стойност малко над половин милиард лева. В новите договори с фирмите се залагат по-високи санкции при нарушения и система за автоматично..
Столичната община започва поетапно миене на вътрешноквартални улици в централна градска част. Дейността ще се извършва от 9 юни, понеделник, по график, който обособява зони за почистване ("карета"). Те ще бъдат временно затворени за паркиране и престой между 08:00 ч. и 16:00 ч. , докато трае миенето, уточняват от Общината. Практиката на дневно..
10 дами сформираха първият български отбор по ветроходство " Time2dare” и се подготвят за огромно предизвикателство - регата. Те ще изминат 600 мили в Егейско море в "Ейджин 600”. Досега в тази регата не е имало изцяло женски отбор, споделиха пред Радио София Мария Александрова и Климентина Страка. "За такъв тип състезание е много важна стиковката..
Денят на данъчната свобода идва рекордно късно тази година, сочи анализ на ИПИ. Този ден показва всяка година, кога спираме да работим за държавата и започваме да работим само за себе си. През тази година данъкоплатците работят 154 дни за държавата, което означава, че денят за данъчна свобода е настъпил на 03.06. Анализ на Института за..