За сливането на транспортните дружества в едно се говори от години, а скорошният протест на служителите от градския транспорт, само доказаха нуждата от реформи.
Според председателя на групата на "Спаси София" в СОС Борис Бонев, водещ фокус за предлагането на такова решение е подобряване на условията за пътниците:
"Хората всъщност, не би следвало да ги интересува колко транспортни оператора има, как се казват те. Това, което ги интересува е, когато застанат на спирката, тя да има навес, да има табло, което да показва реалния график на движение и точно кога ще дойде трамваят, да дойде нов такъв, който да е климатизиран, удобен и бързо да ги превози до дестинацията, която са избрали. Това със сегашната структура няма как да се случи", категоричен бе той.
Общинският съветник Емилия Ангелова посочи, че София не може да си позволи четири транспортни дружества. Предложеният бюджет за тази година е със 70 милиона дефицит, който тепърва ще продължава да расте.
"Това, което ние предлагаме, показва, че могат да се постигнат оптимизации в размер между 30 и 45 милиона лева на година и това се отнася за цени с днешна дата, без да включваме инфлацията, която предстои в следващите години", поясни тя.
Годишно за разходите за общата администрация могат да бъдат спестени разходи между 25 и 36 млн. лв. и до 5 млн. лв. в ръководните позиции. Емилия Ангелова допълни също, че в доклада предлагат съкращаване на административния персонал с 10-15%, като подчерта, че решението за единен транспортен оператор е не просто логично, а икономически неизбежно.
По отношение на правните аспекти за сливането на дружествата, общинският съветник Христо Копаранов обясни, че едно стратегическо структуриране ще позволи дигитализация, административна реформа и нова организационна култура в транспортния оператор.
Копаранов уточни, че СОС може да възложи на общинската администрация в лицето на кмета на града да изготви подробен анализ как сливането може да се случи в конкретни стъпки, какво може да е името на новото дружество, неговото седалище и други подобни въпроси.
Групата на "Спаси София" се надява докладът за единния транспортен оператор да се обсъди възможно най-скоро, като до края на годината е постижимо и самото дружество да бъде факт.
Чуйте повече в репортажа на Златина Петкова в звуковия файл.
В разгара на лятото, освен мащабните пожари, на които ставаме свидетели в различни локации на България, друга важна тема е безводието, което продължава да бъде огромен проблем за голяма част от населените места в страната – в Перник, Брезник, Радомир и още около 60 общини. За все по-разрастващия се проблем и за възможните решения разговаряме със..
Жените, лекувани от рак на гърдата, имат реални възможности за пълноценна почивка през лятото, независимо дали ще изберат море или планина, спа курорт или плаж, поход или разходка. Важно е само да спазват препоръките на специалистите. Според д-р Ваня Митова – хирург-онколог и началник на Отделението по хирургия на гърда и реконструктивна..
“Устойчивата мобилност е сред приоритетите на екипа, работещ в Общината на Любляна. Защото цялостното развитие на града е ориентирано към постигане на цели за по-зелено и стабилно бъдеще. Дори, ако щете, се стремим да бъдем климатично неутрални. Разбира се, тук включвам предвидените помощи и компенсации към уязвимата част на обществото. Така че,..
Детските площадки в Копривщица - продължение на темата от 5и август и подаденият сигнал от гражданска инициатива към Община Копривщица. Около 5 август и преди това имаше подадено запитване към БНР-Радио София за един сигнал от месец май за безопасността и състоянието на детските площадки в Копривщица . Тогава включихме Фиона Зайкова, която е от..
"Мерудия" се оказва най-добрата подправка за "Таралеща". Затова и двете банди се събират отново на 22 август за общ концерт. Събитието "Таралеща с Мерудия" обещава много лятно настроение с музиката на двете групи, които съчетават автентичен български фолклор с ямайски . Заглавието обаче няма да е единственият кулинарен акцент за вечерта...
В последната неделя на август (на 31-ви) ще се проведе традиционното голямо бягане на Витоша. Стартът на "Витоша рън 2025" ще бъде даден в 9:00 ч., а финалисти ще се отчитат до 14 часа. "Това не е маратон, а планинско бягане, и то в дисциплина изкачване. Това е състезание, в което участват спортисти от най-висока класа заедно с..
Едно събитие се превръща в традиция за район “Оборище”. Става дума за Голямата маса, която се завръща и ще бъде разпъната отново на 23 август. "Това е третото издание на този формат - Голямата маса, за годината. Миналата година направихме две големи маси. Успехът и медийното отразяване бяха достатъчно голямо и добро, което ни стимулира да мислим..