Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Няма туристи зад граница, които за момента остават необезпечени от "Алфатур"

| обновено на 13.12.16 в 16:43
Снимка: БГНЕС

Няма туристи, които в момента се намират зад граница и остават необезпечени вследствие на подадената молба за откриване на производство по несъстоятелност на един от най-големите туроператори на нашия пазар "Алфатур", информират от Министерството на туризма.
"Алфатур" АД, "Алфамарина БГ" ЕООД и "Алфамарина" ЕООД са подали в Софийски градски съд молби за откриване на производства по несъстоятелност. Трите дружества са вписани в Националния туристически регистър и имат действащи застраховки към днешна дата.

В единственото съобщение, публикувано на интернет страницата на туроператора, се посочва следното:

В резултат на революциите в Тунис и Египет и последвалите бомбени атентати в Турция "Алфатур" загуби основните си дестинации, които съставляват около 80% от  бизнеса му. Едновременно с това, агресивното навлизане на пазара на нискотарифните авиокомпании доведе до срив и на продажбите по европейските дестинации и по направление Обединени арабски емирства. Тези, както и други негативни фактори и тенденции в туристическите дейности, доведоха до значителен спад на оборотите и ликвидността на агенцията.

Министерството на туризма продължава да следи ситуацията и има готовност да реагира в случай на възникнали проблеми между клиентите и дружествата, уверяват от ведомството.

Клиентите, които са внесли депозити или са платили изцяло своите почивки, няма да загубят парите си. Те са гарантирани със застраховката "Отговорност на туроператора", която е сключена на максималния размер.
Снимка: БГНЕСВсички клиенти на "Алфатур", която се обяви в несъстоятелност, ще получат обезщетение, съобщи за "Хоризонт" Кирил Бошов, ръководител на застрахователната компания "Евроинс", която работи с туристическата фирма. Той препоръча на клиентите, заплатили своите туристически пакети, да се свържат максимално бързо със застрахователя и да предоставят всички документи, които имат отношение към платената туристическа услуга:

По принцип законовите срокове са около 15 дни от предоставянето на всички документи. Аз заради това уточнявам, от предоставянето на всички документи, защото само едно телефонно обаждане например не е достатъчно.

Кирил Бошов допълни, че застрахователната компания ще сезира прокуратурата за несъстоятелността на туроператора:

Какъв е този фалит, когато вие в 01.00 часа приемате суми, а в 04.00 часа казвате: "фалирахме". Нещо се е случило между 01.00 и 04.00, или какво? Това с Турция не е от вчера, или с Египет, или от Тунис.

Засега от застрахователната компания не знаят колко клиенти са засегнати от несъстоятелността на туроператора, защото не са официално уведомени за проблема от фирмата и не могат да се свържат с представители на ръководството й.

Още акценти по темата чуйте в звуковия файл.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Два валяка са били опожарени на бул. "Захари Стоянов"

Две машини за асфалтирани са изгорели рано тази сутрин, собственост на частната фирма, осъществяваща ремонтни дейности в пътната отсечка. Те са се намирали в района на светофара на "Капчето". От пожара малкия валяк е напълно унищожен, а са нанесени материални щети по големия валяк. Това потвърди за БНР Бургас началникът на регионалната служба „Пожарна..

публикувано на 09.05.19 в 09:44