„...И ний ся извинявахме, како сме человеци чуждинци и прости. И като са варнахме назад, фатиха ни тамо яничарите, що вардяха и искаха да убият нас, почто они не видели нас като преминахме сас ония народ. И като са свободихме от тамо, пойдохме на общая скеля и приминахме на Юскудар....”
Юскудар е квартал на Истанбул оттатък Босфора. И днес се казва така. Някои географски понятия са удивително устойчиви, някои исторически - удивително неустойчиви, и това дава възможност да се връщаме към едните и другите от време на време в преследване на различни хрумки.
С помощта на неколцина безкористни фенове на Софроний и след много работа върху странния междинен стадий от развитието на българския език, който можем да наречем, въпреки всички условности, езикът на Софроний, се опитахме да издирим тук и сега душата на уникалната смес от време - пространство - разбиране за света и самия себе си.
Участват: Велислав Павлов и Боян Папазов
Звукорежисьор: Живко Марев
Използвани са текстове от „Житие и страдание грешнаго Софрония”.
От 11 май, във времето на Радиоколекция, всеки делничен ден от 21.20 часа.
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
Режисьорът и създател на една от най-успешните театрални формации "Кредо" Нина Димитрова е навъртяла стотици хиляди километри с турнета и фестивали по..
"Два века изкуство в България" е нов цикъл с популярни лекции, който обхваща културните и художествени процеси в страната от началото на XIX век до..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg