През миналата седмица Информационното бюро на Европейския парламент в България организира пресконференция за представянето на годишния доклад за 2013 г. от специализирания медиен мониторинг „Европейският парламент в българските медии“.
През 2013 г. тонът и посланията, с които медиите обръщат темата за предстоящите избори за Европейски парламент, създават очаквания за една специална предизборна кампания.
Медийната картина очертава три нива на значимост на евровота. Първо, във вътрешнополитически план изборите за ЕП ще дадат ясен знак за електоралните нагласи в страната, което от своя страна би могло да потвърди или да преобърне статуквото.
Второ, новоизбраният Европейски парламент ще утвърди избора на следващия председател на Европейската комисия, което удвоява тежестта на вота като предпоставка за бъдещите конфигурации в Европейския съюз.
И трето, на общоевропейско ниво изборите се очертават като решителна и съдбовна за ЕС битка между еврооптимизма и евроскептицизма - така поне вещаят по-ефектните медийни прогнози.
През 2013 г. интересът на българските медии към теми, свързани с Европейския парламент и неговите представители, се е повишил с 20% в сравнение с предходната 2012 г., като най-силно изразен е интересът през второто и четвъртото тримесечие на 2013 г.
Повече за тази тенденция разказа Николета Даскалова от фондация "Медийна демокрация". Чуйте.
На 14 януари т.г. вътрешният, към тази дата, служебен министър Атанас Илков, се срещна със своя турски колега в Истанбул, за да бъде направен анализ и..
Понятието " biodeutsch" ( биогермански) бе избрано за антидума за 2024 година в Германия. Защо журито определи това понятие за дискриминационно?..
В рубриката "Въпреки мрежата" Георги Марчев , журналист, работил като проверител на факти (факт-чекър), разказва как се проверяват факти и твърдения,..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg