3-ти юни е Международен ден за безопасно преминаване на жп прелези. През целия ден се разпространяват информационни листовки сред водачите, в които са описани правилата.
България е на челните места в Европа по брой инциденти при преминаване на железопътни прелези. В 98 % от случаите вината е на шофьорите на автомобили. Четирима души са загинали в страната от началото на годината при инциденти на жп прелези.
Често звуковите и светлинните сигнализации не се спазват.
При железопътните прелези опасността е голяма и няма леки инциденти. Всичките или са много тежки, или са фатални. Опитваме се да обясняваме на шофьорите, че пет минути няма да им решат проблемите в живота. По-добре е да изчакат и да стигнат живи там, за където са тръгнали, обясни Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадали при катастрофи. Нарушенията са ежедневие и ги правят не само шофьорите, а и пешеходците, разказа Красимир Русинов, който е помощник-машинист от 25 години.
Всеки ден, на всяко дежурство има произшествие от този род, само че това, че се разминават нещата и не се стига до катастрофи, не значи, че не се случва.
В България има 790 железопътни прелеза. 19 от тях са с видеонаблюдение, а до края на годината ще бъдат оборудвани още десет, посочи Бисер Минчев, главен ревизор по безопасността в Национална компания "Железопътна инфраструктура":
Избираме прелези, тези които са по-натоварени, както камерите по пътищата, така и на прелезите ще има някакъв ефект.
Изкуственият интелект не може да замени естествения, защото не може да разбере живота, съзнанието и да генерира смисъл, е тезата на Сергей Герджиков,..
"Човеците на Пловдив" – така се нарича нова рубрика, посветена на личности, които застават зад граждански инициативи, благодарение на които Пловдив се..
Проф. Момчил Методиев, преподавател в НБУ, ръководител на Института за изследване на близкото минало и главен редактор на сп. "Християнство и култура",..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg