Ако стражите на духа са изкуството и вярата, на тялото са бруталността и жестокостта.
Славомир Мрожек (1930-2014)
Полски писател, журналист, драматург и карикатурист. Автор на къси разкази и около 40 комедии.
На 15 февруари от 16 часа радиотеатърът ще излъчи пиесата на Славомир Мрожек „Кланица”. Режисьор Николай Ламбрев - Михайловски.
Участват: Веселин Мезеклиев, Михаил Петров, Савина Бързева, Аделина Петрова, Александър Алексич, Ина Георгиева.
Дайте да мислим за разочарованието поновому - като доказателство за разум. Кой не изпитва разочарование? Само онзи който упорства в своето заблуждение. А това означава, че разумът му спи, или изобщо отсъства.
Трябва да вярвате, че ще победите, дори ако е очевидно, че не можете да победите. Само това е наистина вяра, а всяка вяра, която търси подкрепа от разума, не е истинска вяра.
Тълпите от единици търсят пророк, но най-често намират фюрер.
Защо всички величаят равенството, когато всеки иска да бъде изключителен.
Две личности възприемат една и съща ситуация по толкова различен начин, че възниква съмнение дали това наистина е една и съща ситуация. На мен, една и съща личност, ми се случва да възприемам една и съща ситуация по толкова различен начин, че възниква въпросът дали става дума за една и съща личност.
Не плачи за нещо, което не плаче за теб.
Глупостта винаги изглежда добре, мъдростта - никога.
Да не пренебрегваме тъгата. Не е ли тя най-силното у нас? В крайна сметка това, което остава от всичко, е само тъгата (и умората).
Науката не познава срама.
Дори да се противопоставяш на живота, да спориш с него, да доказваш на живота неговото безсмислие - не може другояче, освен да го живееш.
Животът е невъзможен без приспособяване. Но в същото време приспособяването е враг на живота. Най-приспособен е трупът.
„Е и какво от това?” е въпрос на кретен, на който дори и мъдрец не може да отговори.
Състоя се от въображение и празнота. Това значи, че дори някога въображението да изчезне, все пак нещо ще ми остане.
Волята сама по себе си няма посока, амбицията е която придава посока на волята.
Човек си мисли това и онова, но все пак най-често това.
По време на война хората претръпват към болката (чуждата, разбира се). По време на мир забравят за болката.
„Опознай сам себе си”. А после - какво?
Човешкият ум обича крайните изводи и постановки, защото с тях му е най-удобно.
Чувствата са зависими от информацията, тоест могат да нямат нищо общо с реалността, ако информацията е фалшива.
Тези, които искат нещо да имат вместо нещо да могат, предпочитат продукта пред търсенето. Или безспорното, дори да е фалшиво.
Зрялост - когато човек започне да се занимава със себе си не чак толкова безкрайно повече отколкото с другите.
Ако нямаше мъничко лицемерие и мъничко слепота, никой не би могъл да просъществува и никой не би надживял никого.
Теориите се раждат не толкова от потребностите, колкото от възможностите.
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
"Адвент – повест за добрия пастир" е една от най-известните книги на исландския писател Гюнар Гюнарсон, която продължава да вълнува читателите и до днес...
На днешния 21 февруари в Регионалната библиотека "Захарий Княжески" ще се състои среща-разговор с изтъкнатия археолог академик Васил Николов. Темата на..
Тази вечер в Зала 1 на НДК в столицата е премиерата на документалния филм "Милен", посветен на журналиста Милен Цветков. Документалният разказ обхваща..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg