В продължение на две седмици, от 15 до 26 февруари, всеки работен ден от 21.20 часа „Радиотеатърът“ представя колекция от 10 разказа на Чудомир. Първите пет разказа са изпълнени от Николай Урумов. Останалите пет – от Петя Силянова. Селекцията за „Радиоколекция“ и записа в студио направи Майя Динева. Музикалното оформление на тази нова продукция е на Валя Бояджиева. Звукорежисура: Константин Райдовски.
Ето и самите разкази:
• 15 февруари: Косачи, изпълнява Николай Урумов
• 16 февруари: Кой както я нареди, изпълнява Николай Урумов
• 17 февруари: Не е куче като куче, изпълнява Николай Урумов
• 18 февруари: Я че изокам некой ден, изпълнява Николай Урумов
• 19 февруари: Конституцията, изпълнява Николай Урумов
• 22 февруари: Село, изпълнява Петя Силянова
• 23 февруари: Не е тъй, мари Парашкево, изпълнява Петя Силянова
• 24 февруари: Иглата, изпълнява Петя Силянова
• 25 февруари: Убийство, изпълнява Петя Силянова
• 26 февруари: Не съм от тях, как Сийке, изпълнява Петя Силянова
Такъв съм си от малък, от бебе още, госпожице, –
свенливичък и спънат. Кълна ви се в слънцето –
щом женско погледна и сякаш че със ножици
езика ми го клъцнат, чак дори до дънцето,
Чудомир, Съчинения в шест тома, изд. „Абагар” и фондация „Чудомир”, 2013 г.
Интерпретациите на блестящото хумористично слово на Чудомир могат да са стотици, но тази аудиоверсия, направена за „Радиоколекция“, излиза както извън рамките на така нареченото четене, така и извън рамките на традиционното сценично изпълнение и драматизация. Тя експериментира в нова посока, посоката на пълнокръвното актьорско изпълнение пред микрофон в студио, на няколкоминутния аудио спектакъл, предназначен за директния и непринуден контакт със слушателя. В това аудиошоу имаме насреща блестящите актьори Николай Урумов и Петя Силянова.
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
Германско-австрийският писател Даниел Келман гостува в България, за да представи най-новия си роман "Светлина и сянка". Книгата излиза в превод на Жанина..
"Принцесата на Бухенвалд" е доказателство, че в историята на Втората световна война няма пощадени. Испанската авторка Ана Андреу Бакеро гостува в..
Когато предишния път бях на остров Мавриций надлежно се сбогувах с него завинаги, защото смятах, че едва ли ще се върна в този отрязък от рая. Но..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg