Радиотеатърът в неделя предлага едно от най-силните произведения на световния класик в изключителната акустична версия на Лилия Абаджиева и Живко Марев и обсебващото актьорско изпълнение на Николай Урумов. Проверете дали тези силни твърдения са верни. Защото ще добавя още. „Дневникът на един луд“ е аудиоспектакъл в цялата парадоксалност на този термин, защото оригиналността, провокацията за въображението, богатството на образите, смяната на перспективата, „дишането“ на средата въздействат цялостно върху сетивата и чувствителността. Слушането на това толкова пластично-наситено аудио е не само виждане, но и усещане, съпреживяване.
„Дневникът на един луд“ е създаден през 1835 година и е единственото произведение на Гогол, написано в първо лице. Слизаме надолу по стълбата на психозата, алиенацията и отдалечаването от реалността, следвайки записките на главния герой. Мотивацията непрекъснато се усложнява. Към състоянието на нещастие, стъпкано достойнство, претенции за власт и безсилие, се добавят поредицата от заблуди, разочарования, болезненост, скъсване на логиката и контакта. Изпълнението на Николай Урумов е не само убедително и увличащо с максималната си концентрираност и феноменална енергия. То запазва една особена топлота и близост до слушателя, която прави усещането за драматизма и трагичния финал разтърсващо.
За това произведение фразата приятно слушане не работи. Това е произведение, което си струва да бъде чуто. Изслушано с внимание.
Ч.И.П.С. – Частен изследовател на паранормални събития е детска радиопиеса, която изследва побеждаването на страха и създаването на нови приятелства. Историята на пиесата ни среща с малкия паяк Ай, по време на поредния запис на неговото радиопредаване. Ай е частен изследовател на паранормални събития или Ч.И.П.С. Поредната паранормална случка отвежда..
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Книгата " Европейско кино за нетрадиционалисти – кинорежисьорите "ЗА" дъгата" с автор Елица Матеева се занимава с филми със специфична тематика,..
В края на август (27-30 август) новосъздадената танцова компания Surdce ще представи в Proposition Gallery, Лондон, премиерата на спектакъла “Самодива” –..
Държавната опера в Стара Загора навършва 100 години с премиера на спектакъла "Цар Калоян" на сцената на Античния форум "Августа Траяна" – на 17 и 18..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg