На 24 юли, неделя, в обичайното време на Радиотеатъра ще бъде излъчена пиесата „Фандо и Лис” на Фернандо Арабал.
Фернандо Арабал е съвременен испански драматург, постигнал световна известност. В началото неговите пиеси са писани в стила на театъра на абсурда, по-късно стават истински самобитни, със свой характерен, неподражаем и за много хора привлекателен стил. В неговите текстове се натъкваме на натрапчивата любов към майката, на страстта към религията, доведена до най-деформирани и уродливи форми, на хомосексуалността и сексуалните извращения. Героите му винаги разкриват дълбоките мрачни, скрити страни на човешката същност. Образите в пиесите му се мятат от една крайност в друга, водени от неосъзнатата нужда от любов. Езикът му често е скандализиращ, остър, циничен, но не и вулгарен, цели да разтърси публиката и да предизвика културен шок. За това Фернандо Арабал често е критикуван, низвергнат от едни и възвеличаван от други. Така или иначе публиката винаги преизпълва салоните където се играят негови пиеси и никога не остава безстрастна.
Във „Фандо и Лис” се разказва за мъж и жена, тръгнали по пътя за Тар. Жената е парализирана, мъжът я бута в инвалидна количка. Тя е напълно физически зависима от него. А той пък е напълно емоционално зависим от нея. И въпреки тази силна връзка между тях, болката, нараняването, взаимното раздиране и непоносимост един към друг изглеждат някак неизбежни, понякога дори плашещи и зловещи. А Тар се оказва митично място, място, където страдането - физическо и духовно, едва ли съществува. Място на изцелението. Място на духа. Но дали човек има силите да стигне до него – чуйте отговора на Фернандо Арабал.
Ч.И.П.С. – Частен изследовател на паранормални събития е детска радиопиеса, която изследва побеждаването на страха и създаването на нови приятелства. Историята на пиесата ни среща с малкия паяк Ай, по време на поредния запис на неговото радиопредаване. Ай е частен изследовател на паранормални събития или Ч.И.П.С. Поредната паранормална случка отвежда..
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Последното заглавие в репертоара на театър "Възраждане" е приказката "Бременските музиканти" по братя Грим. В тази адаптация на класическия текст..
В навечерието на Световния ден на Земята заедно с учени от Геологическия институт на БАН обсъждаме основните природни ресурси, върху които се гради..
"Отвъд и вътре в спомена" е изложбата, която Долорес Дилова представя в галерия "Българи". Експозицията включва два цикъла, които изобразяват..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg