80 на сто от българските фирми търсят възможности за разширяване на дейността си в чужбина. Това показват данните от допитване сред членовете на Търговско-промишлената палата, проведено през януари.
Намерението за износ на български стоки е водещ мотив за разширяване на дейността в чужбина, но все пак сред фирмите съществува и немалък процент от 34 на сто, които търсят външен партньор за съвместни инвестиции в България. За една четвърт от компаниите интересът към икономическо сътрудничество в чужбина се изразява във внос на стоки. Все още обаче малък брой от фирмите се ангажират да инвестират в чужбина. Такива намерения посочват едва 12 процента от анкетираните компании. Интересът на българския бизнес е насочен предимно към Германия, Русия, Съединените щати, Италия и Китай.
Неотдавна, при посещението ми в новото ателие на Живка, с удивление разбрах, че това място всъщност е било родният ѝ дом. Да, в София – днес вече..
През 2023 г. Софийска градска художествена галерия получава голямо дарение от Юлия Банкова и нейни близки – наследници на големия художник и скулптор..
С два концерта на 14 и 17 февруари в зала " Катя Попова " в Плевен и в зала " България " в София, Плевенската филхармония ще представи..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg