Налице е робот, който чете чужди мисли. Въпросът е защо го прави. Учените са произвели позитронен мозък, който на пръв поглед не се различава от останалите. Но той се различава. Чете човешките мисли. Освен това внушава свои мисли. И учените са в смут. Не само от недоразумението на произведението си. А и защото възниква въпросът какви са човешките мисли – скучни, сиви, подли, дребни или... такива, които не биха притеснили никого, ако някой може да ги прочете, особено безпристрастния робот. Така или иначе тази неделя след полунощ разполагаме с необичаен и непредвиден робот, който чува, разбира и знае всичко за всеки. Той не оставя място за тайни, а разбулените тайни разколебават човешката увереност и нараняват чувствата. Ето защо една машина ще преобърне не само представите за роботика на самите ѝ създатели, но и целия им вътрешен мир.
„Радиотеатър след полунощ“ тази седмица представя световноизвестния класик-фантаст Айзък Азимов. Както и прехвърля мост към следващите пет нощи, когато в „Запазена марка „Радиотеатър“ ще чуете поредица от произведения на големите майстори на този жанр – отново Айзък Азимов, последван от Рей Бредбъри и Станислав Лем.
Автор на драматизацията: Мая Бениеш.
Участват артистите: Николай Бинев, Ицках Финци, Невена Мандаджиева, Никола Стефанов и Ивайло Герасков.
Режисьор: Мария Нанчева.
Ч.И.П.С. – Частен изследовател на паранормални събития е детска радиопиеса, която изследва побеждаването на страха и създаването на нови приятелства. Историята на пиесата ни среща с малкия паяк Ай, по време на поредния запис на неговото радиопредаване. Ай е частен изследовател на паранормални събития или Ч.И.П.С. Поредната паранормална случка отвежда..
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Протест на настоящи и бъдещи медици се проведе в 6 града в страната. Исканията са за работна заплата, отговаряща на висококвалифицирания труд, който..
През изминалата седмица парламентът прие на първо четене промени в Закона за здравното осигуряване . Основните акценти в тях включват разпределение на..
"Соаре с Багряна" е спектакъл, който обръща прожектора към 20-те години на миналия век и към вечната и святата Елисавета Багряна. Идеята е на Искра..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg