Тази програма представя един от образцовите модели на жанра фичър. Същевременно е демонстрация на свойството му едновременно да не бъде и да бъде актуален, да прилича на журналистика, но да не е журналистика, да бъде глобален и поради точно тази причина е в състояние да звучи сериозно, аналитично, смело, нецензурирано и впечатляващо, дори и когато е експортнат в чужда култура, преведен на чужд език и огласен от гласове, нямащи нищо общо с оригиналните преживявания и оригиналните герои. Парадоксалността на явлението автентичност ще съзрем в тази програма. И още нещо много важно, което можем да проверим вече и сами от дистанцията на изминалото време. Когато историята е голяма, непрецапана по репортерски, а уловена и разказана в нейните корени, бекграунд, мотиви, планове, причини и емоции, тя не остарява. Проверете сами. Това, което наричаме на разговорен език истинско, ако, разбира се, успеем да се отървем от напластяванията на хиляди манипулативни и празни клишета на тема истина и истинност, е нейният шанс да бъде документ за несъвършенството на човешкото общество.
Авторите Клод Алмейрак и Натали Данглад разглеждат темата за престоя на майки с деца в затвора повествователно-социално и благодарение на гласовете на Антон Митов, Гергана Кадиева и Мариан Маринов, режисирани от Емил Манасиев, ние ще нагазим дълбоко в това повествование и тези социални порядки, където нещата не са прости и истината не е нито факта, роден от момента, нито факта, роден от институцията, нито факта, роден от субекта.
Трите части ще чуете на 31 март, 7 април и 14 април от 19.30 часа.
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
Режисьорът и създател на една от най-успешните театрални формации "Кредо" Нина Димитрова е навъртяла стотици хиляди километри с турнета и фестивали по..
"Два века изкуство в България" е нов цикъл с популярни лекции, който обхваща културните и художествени процеси в страната от началото на XIX век до..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg