„На всяка цена без сантименталност“, казва Израел Хоровиц, и това е единствената, единствената ремарка, която дава като пътен знак на режисьорите на бъдещите постановки на „Да си паркираш колата в двора на Харвард“. Разбира се, ние можем и да я подминем, да се възползваме от правото си на мултифункционални автори и да изберем необременен и свободен прочит, а защо пък не и сантименталност, но нашият избор е в полза на добросъвестното следване на автора, защото той е много добър автор и сваляме шапка на този факт. Ето защо тази инструкция стана ключова не само към избор на стила на радиоверсията, която ще намерите в Стъпка 14. Дълъг танц с това радио, подкаст 1 и 2 , където зад тази инструкция фактически бушува огън от противоречия, чувства, промени в симпатиите, промени от отвореност към затвореност, напрегнати и съзерцателни ситуации, подводни и подмолни течения. Обаче без сантименталност.
Във финалната стъпка на нашия проект даваме нова реплика на тази инструкция. Записите са направени най-често до пианото във Второ студио на БНР и наоколо. Образът на пианото от Стъпка 5: Монтажът на монтажа, снимка 25. Пианото на Гаро: изтичащото време и снимка 26. Пианото на Гаро с чайки тук получава ново измерение. На финала сме.
С гласовете на Гаро Ашикян, Живко Марев, Михаил Михайлов и авторите.
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
Тоби Драйвър , създателят на митичните чудовища Kayo Dot и maudlin of the Well , един от най-оригиналните композитори в съвременната американска..
На 21 февруари 2025 година бе реализиран новият албум на легендарната джаз фюжън група "Йелоуджакетс". 27-ият студиен албум на двукратните носители на..
Документалният филм "Артисти за деца" със сценарист и режисьор Елена Панайотова ще бъде показан премиерно в програмата на 29-ия Международен фестивал..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg