След представление на Харолд Пинтър се случва историята на тази малка радиопиеса, написана от Михаил Величков. Сюжетът е прост и интимно-задушевен. С два гласа и малко подробности да разкажеш едновременно случка, характери, психологически наблюдения за човешката природа изобщо, колоритни щрихи за действителността на своите герои и да запазиш заедно с всичко това една леко игрива, лекичко снизходителна и наситена с жадно любопитство дистанция – това е истинско майсторство.
Михаил Величков е автор на пълнометражни радиопиеси, сериали и миниатюри, в чиито записи участват най-добрите актьори на 70-те и 80-те години в България и за радост на сегашните малобройни почитатели на този естетски издържан непопулярен жанр неговите текстове не са остарели. Те не носят онзи типичен соц отпечатък на времето на своето създаване, който да ги направи интересни само и единствено като документ на епохата. Те не са документ на онези десетилетия в техния местно-български вариант. Хванали са, обхванали са и са запазили нещо много по-голямо и ценно – космополитната история, случваща се в психологическо-философско-емоционален план. Давам си сметка, че юридическото му образование, както и театрознанието в Берлин и Виена, учени преди 1944 г., определено са оказали сериозно благотворно влияние в развитието на неговия талант на драматург. Плюс фактът, че още като ученик в Първа мъжка гимназия на улица „Стара планина“ в София, основана още през 1879 г. от Марин Дринов, е имал сериозни литературни занимания заедно с Валери Петров, Александър Геров, Александър Вутимски, Емил Манов, Богомил Райнов, Невена Стефанова и още куп основатели на съвременната българска литература през 30-те и 40-те години.
Михаил Величков създава в българската драматургия онази посока, която е съзвучна още в своя замисъл с френските текстове за кафе-театър, с испанските нереалистични сюжети, с английското чувство на иронична игривост и с виртуозността на диалога на Харолд Пинтър.
Опасното tête-à-tête можете да чуете в първите минути на неделя, 12 август.
Ч.И.П.С. – Частен изследовател на паранормални събития е детска радиопиеса, която изследва побеждаването на страха и създаването на нови приятелства. Историята на пиесата ни среща с малкия паяк Ай, по време на поредния запис на неговото радиопредаване. Ай е частен изследовател на паранормални събития или Ч.И.П.С. Поредната паранормална случка отвежда..
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Ако сте съвременни работещи родители и нямате наоколо баба да ви помага, сигурно често сте изпитвали нужда от подобна подкрепа на по-възрастен човек. Ето..
"Кралство Мароко, както и България, е една голяма туристическа дестинация и както вашата страна е една държава на повече от 12 века – позната с културното..
Нейните сини очи говорят толкова красноречиво, сякаш проникват в зрителя и го четат. Никак не са малко филмите, да не говорим за театралните постановки,..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg