Камерното музициране ще е във фокуса на третия фестивален уикенд на ppIANISSIMO. Първият флейтист на престижния холандски оркестър Концертгебау – Керстен Маккол (Германия/Холандия) пристига за финала на 22-ия Международен фестивал за съвременна клавирна музика в Първо студио на БНР.
Известният музикант ще изпълни творби за флейта и пиано от последните няколко десетилетия заедно с изтъкнатата българо-холандска пианистка Камелия Миладинова. Концертът включва и специално написана за тях пиеса от композитора Георги Арнаудов.
Фестивалната програма ще продължи с музиката на ирландския композитор Стивън Гарднър, който ще бъде представен в портретен концерт от българските изпълнители Росен Идеалов (кларинет), Мария Василева (виолончело), Мартин Павлов (флейта), Сара Паносян (цигулка), Богдан Иванов (пиано) и Александър Ботушаров (пиано).
Фестивалът ще завърши със съвместните спонтанни джаз импровизации на Любо Цанев и Константин Костов.
Повече информация, за заключителните концерти на 5, 6 и 7 април в Първо студио на БНР и Националната музикална академия „Проф. Панчо Владигеров“.
Писателят и журналист Димитър Шумналиев гостува в "Артефир" със своята "Поема за бохема" – роман в минало несвършващо време. Ежедневните спектакли, политически, икономически, обществени, са прекрасна лаборатория за един писател, смята Шумналиев. "Надарени сме от историята и от Бога да бъдем наистина заредени с творческа енергия и..
Новата книга на Любомир Канов се нарича "Късен следобед" и по думите му в нея разказва "за своето пребиваване на толкова тъжната и прекрасна Земя". "Има такива хора – не е ясно дали се наричат писатели, прави уговорка той още във въвеждащия текст и продължава, но изглежда, че те не могат да не кажат думата си в края на своя следобед, преди да се е..
Венецианското биенале и българските участия в него са тема на изложбата "Acqua alta" (куратори Светлана Куюмджиева и Пламен Петров) в галерия "Капана" в Пловдив. Изложбата е историческа, проследява с текстове, произведения и частични възстановки общо 11-те представяния на България в 130-годишната история на този най-стар и авторитетен форум за..
"Когато започва война, думите стават излишни, нужни са действия", четем на корицата на "Речник на войната" – силна и трагична книга, разтърсваща, както самата война срещу Украйна. Тя е променила думите, променило се е значението им. Украинският поет Остап Сливински, съставител на "Речника" припомня в предговора си поетичния цикъл "Свят: наивни поеми",..
Драматичният театър "Апостол Карамитев" в Димитровград възражда на сцена спектакъла "Лазарица" по прочутата пиеса на Йордан Радичков. На 27 януари зрителите ще могат да видят възстановена в оригиналния ѝ вид постановката, направена преди 20 години от проф. Крикор Азарян. "Целта ни е този текст на Радичков да го пренесем през времето, както..
Защо фашистките и нацистките настроения стават все по-приемливи и често са бъркани с "консерватизъм" и как войната срещу реалността се задълбочава,..
Въпросът е напълно реторичен, но явно трябва да се зададе заради шума, който се създаде около едно синдикално изявление и повърхностното заиграване с..
"Когато започва война, думите стават излишни, нужни са действия", четем на корицата на "Речник на войната" – силна и трагична книга, разтърсваща, както..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg