В „Неделен следобед“ фрагменти от спектакъл на операта „Вълшебната флейта“ на Волфганг Амадеус Моцарт, състоял се на 27 юли 2018 г. по време на Залцбургския фестивал.
Действащи лица и изпълнители:
• Зарастро – Матиас Гьорне;
• Тамино – Мауро Питер;
• Царицата на нощта – Албина Шагимуратова;
• Памина – Кристиане Карг;
• Първа дама – Илзе Еренс;
• Втора дама – Паула Мърихи;
• Трета дама – Женевиев Кинг;
• Папагено – Адам Плахетка;
• Папагена – Мария Назарова;
• Моностратос – Майкъл Портър;
• Първи въоръжен мъж, Втори жрец – Симон Боде.
Хор на концертната асоциация на Виенската държавна опера, хор на Виенските момчета, Виенска филхармония, диригент Константинос Каридис.
Постановката в Залцбург освен с много говорни диалози е и с разказвач. Това е Краус Мария Брандауер. Много от тези диалози са съкратени в предаването, както и някои сцени от операта, по време на които има твърде силни сценични шумове.
Гръцкият диригент Константинос Каридис печели през 2011 г. наградата „Карлос Клайбер“, като в журито са Кент Нагано и Марис Янсонс. Но още преди тази паметна за него година той има вече няколко знакови постановки в Щутгарт – „Алчеста“ на Глук от 2006, „Отвличане от сарая“ на Моцарт в Амстердам от 2008, „Дон Жуан“ на Моцарт във Виенската държавна опера и дебют в кралската опера в Лондон с „Кармен“ на Бизе през 2009 г. Знакова е продукцията от 2011 г. на „Хофманови разкази“ на Офенбах с Диана Дамрау и Роландо Виязон. Завръща се в Лондон за „Дон Жуан“ през 2012 година. Тази опера той дирижира и в Амстардам. През юни тази година Каридис дебютра с Берлинската филхармоня в новата зала на състава с програма започваща и завършваща със симфонии на Моцарт – №34 и №38, както и Камерна симфония на Шостакович.
Съдържание на операта „Вълшебната флейта“ на Волфганг Амадеус Моцарт
неделя, 25 август, от 14 часа
С последната, четвърта част – "Залезът на боговете", завърши представянето на монументалната тетралогия "Пръстенът на нибелунга" на Рихард Вагнер в Кралския театър "Ла Моне" в Брюксел. Огромно начинание, започнало през ноември 2023 г. Продукцията ще остане в историята на операта и с факта, че тя бе реализирана сценично от двама режисьори...
73 сезон на Оперния фестивал в Уексфорд, Ирландия се откри на 18 октомври 2024 г. със спектакъл на опера, определяна като "типично италианска" – "Маските" на Пиетро Маскани. В предаването ви предлагаме пълен запис от залата на Националния оперен театър в Уексфорд с участието на солисти и оркестъра на Уексфордския фестивал под диригентството на..
Музика: Пиетро Маскани Либрето: Луиджи Илика Премиера: 17 януари 1901 г. Пролог Актьорите и техният импресарио представят героите: • Бригела, пътуващ търговец; • д-р Грациано, юрист; • Коломбина, неговата прислужница (влюбена в Бригела); • Панталоне, богат жител; • дъщеря му Розаура (влюбена във Флориндо); • заекващия Тарталия; • капитан..
Три талантливи дами обединяват творческите си усилия, за да зарадват публиката с разнообразна програма. Надежда Цанова, Петромила Йакас и Вилиана Вълчева поставят музикален мост между България и Хърватска с концерт, озаглавен "Жените в музиката". "След първата професионална среща с Петромила решихме, че ще бъде интересно да се направи едно..
16 февруари Изпълнения на ансамбъл La Venexiana с Габриеле Паломба – теорба и диригент. 3.00 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Di far semper gioire (Винаги да радва хората) из "Мадригали и канцонети", книга девета от 1651. 3.03 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Ohimè dov’è il mio ben (Уви, къде ми е доброто) из Седма книга с мадригали от..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
В навечерието на освобождаването на поредните трима израелски заложници, според споразумението между Израел и Хамас, разговаряме в "Мрежата" с Димитър..
Преподавателката във Факултета по математика и информатика на Софийския университет коментира идеята на министъра на образованието и науката Красимир..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg