Полската цигуларка Магдалена Филипчак ще представи еклектична програма с шедьоври за цигулка и пиано заедно със сценичната си партньорка, американската пианистка Джесика Ксилина Осбърн. Концертът, в новата столична зала на галерия „Оборище 5“, ще се състои на 25 януари от 19.30 часа, броени седмици преди дебюта на двете виртуозни изпълнителки в Карнеги Хол, Ню Йорк.
Магдалена Филипчак, получател на престижната стипендия на CUNY Graduate Center в Ню Йорк, е концертирала във Великобритания (Wigmore Hall, Barbican Hall), Европа (Het Concergebouw), както и в САЩ (Carnegie Hall), Канада и Южна Америка. Тя е участвала на различни музикални фестивали като Proms, фестивал City of London, Edinburgh Fringe. Победител е в множество конкурси, включително „Młoda Polska“ от Министерството на културата на Полша.
Филипчак учи цигулка с Даниел Филипс и Доналд Вайлеръстейн в CUNY. Завършила е училището „Гилдхол“ в Лондон. Дебютният й компактен диск е определен от престижното издание THE STRAD като „...блестящ... изкусителен... завладяващ... призрачно нереален“.
Джесика Ксилина Осбърн е една от най-интензивно изразителните и страстни артисти на своето поколение. Определена е от вестник Washington Post като пианистка „с освежаваща мекота и поетична нотка“ след дебюта си с Националния симфоничен оркестър. Тя се смята за един от най-търсените партньори като акомпанятор и е свирила с някои от най-добрите музиканти в света, включително Тимоти Еди, Хилари Хан и Ани Кавафиян. Свирила е в САЩ, Европа и Азия и се е изявявала в рецитали на много от най-известните места в света, включително Carnegie Hall, Lincoln Center, Kennedy Center, Musée du Louvre в Париж и Seoul Arts Center.
Осборн има дипломи за соло пиано от Университета в Индиана и Университета Райс, както и докторат по музикални изкуства, специалност пиано от университета Йейл. В момента тя заема длъжността гостуващ асистент по пиано в държавния университет „Сам Хюстън“.
Програма:
• Витолд Лютославски (1913-1994) – Subito (1992)
• Морис Равел (1875-1937) – Соната за цигулка №2
• Бенджамин Бритън (1913-1976) – Reveille, 1937 A.
• Сен-Санс / Изаи – Каприз във форма на валс
• Арнолд Шонберг (1873-1951) – Фантазия за цигулка и пиано, оп 47
• Франц Шуберт (1797-1828) – Фантазия в до мажор, D. 934
"Тъй като писарите ще продължат, малцината читатели, които ги имаше по света, ще сменят занаята си и ще станат също писари" – това някак беше първата далечна асоциация, още докато слушах за първи път целия албум I Am The End Of The World на настоящия проект на Ангел Симитчиев Born Erased – именно микро-дистопията "Край на света на края" от..
Неделна вечер. В дъжда. Какво друго да прави човек, освен да отиде на японски психеделик рок концерт . Мястото е клуб "Паве" под Столична библиотека (вход от "Уилям Гладстон" 68), а часът – 20:00ч. В най-силната досега откъм японски авангард и ъндърграунд година за "Аларма Пънк Джаз" , след концертите на Казухиса Учихаши и Акира Саката (с..
В съботния празничен ден слушателите на програма "Христо Ботев" ще имат възможността да чуят документален запис на една рядко изпълнявана творба от композитора Парашкев Хаджиев. Избрали сме изпълнение от 25 ноември 1969 г., когато солистите и оркестърът на Софийската опера са изпълнили операта "Майстори" под диригентската палка на маестро Атанас..
Либрето: Парашкев Хаджиев По драматичната пиеса на: Рачо Стоянов Световна премиера: 9 октомври 1966 г., Софийска опера Действащи лица и изпълнители: • Тихол, майстор резбар (тенор) • Найден, негов син, резбар (бас) • Милкана, жена на Найден (сопран) • Живко, майстор резбар (тенор) • Добри (баритон) • Кольо (тенор) • Генчо..
Задава се шумна мрачна майска вечер в сърцето на мрака в София. 24 май с наситени китари, дръм машини, бас и бяс. Понякога те се завръщат: след дебюта си на българска земя по Гергьовден 2024 г. независимото (в пълния смисъл на думата) електро-индъстриъл-авнагард-рок дуо Putan Club повтаря Софияна светлата дата 24 май в тъмните подземия на..
Има ли руска пропаганда в българските училища и какво показва разследване на БНТ, коментира в „Мрежата“ по програма „Христо Ботев“ Мая Димитрова,..
Как да различим социалните от политическите послания в една криза и защо исканията на синдикалистите по време на протестите в градския транспорт на..
"Тъй като писарите ще продължат, малцината читатели, които ги имаше по света, ще сменят занаята си и ще станат също писари" – това някак беше първата..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg