Програма за развитие и популяризиране на черноморската кухня вече трета година разработва брандът Black Sea Cuisine, обяви за „Нашият ден“ един от вицепрезидентите му Желязко Атанасов. Потенциалната целева аудитория надвишава 500 милиона крайни потребители в световен мащаб. Работи се по създаването на обща база данни от ястия и продукти, типични за черноморското крайбрежие, която съдържа над 650 наименования от крайбрежната зона на България, Русия, Турция, Украйна, Грузия, Молдова и Румъния.
„Според анализите ни брандът трябва да включва не повече от 50 ястия и 25 регионални продукта“, казва Желязко Атанасов и уточнява, че изброените ще бъдат селектирани до края на 2020 година. Крайната цел е позиционирането им в топ 12-15 на най-разпознаваемите кухни до края на 2025 г.
Програмата се реализира от Международен изпълнителен трансбрегови комитет с представителства в България, Грузия, Русия, Турция и Украйна, създаден през 2018 г., в който участват имена от световния бизнес, туристическата индустрия, кулинарното изкуство, маркетинга и спорта.
Според Желязко Атанасов една от възможностите за развитие на черноморската туристическа индустрия и подкрепата за черноморската кухня е Международният клъстер „Black Sea Cuisine“, в който могат да участват компании от всички черноморски държави, както и споделящите философията и целите на проекта.
Защо експертите от Black Sea Cuisine разработват „Речник на термините“ и „Рецептурен справочник“? Кои от черноморските държави дават подкрепа на бранда и на правителствено ниво? – отговор на тези и други въпроси в звуковия файл.
В кюстендилското село Слокощица се намира семейната занаятчийска работилница на Искра и Антон Стоилови. Преди години семейството решава да заживее на село. Съпругът Антон до тогава е работил в дърводелски фирми, бил и крояч на обувки, а Искра – в цехове за производство на кожени изделия. След това решили да не работят за други, а да се опитат..
Тази година на 30 април беше обнародван един нов Регламент 1183 на ЕП и на Съвета, който влезе в сила и с него се измени регламентът относно електронната идентификация и удостоверителните услуги при електронни трансакции на вътрешния пазар . Именно с този нов регламент беше въведена правната рамка на т.нар. "европейски дигитален портфейл за цифрова..
Днешният гост в рубриката „Мигранти с таланти“ е Анна Кузнецова от Москва, Русия, която успешно развива иновативен сладкарски бизнес в София. За първи път Анна посещава България на 5-годишна възраст, след като е диагностицирана с астма. Майка ѝ научава за благоприятния климат в Сандански и решават да прекарват по няколко месеца годишно там. Именно..
Рубриката "Съдебната практика на Съда на Европейския съюз" на предаването "Законът и Темида" се излъчва със съдействието на Съда на Европейския съюз . Можете да я слушате веднъж месечно, всеки последен петък на месеца от 10.00 часа по програма "Христо Ботев". Шестата рубрика ще посветим основно на личните данни в правото на Европейския съюз..
През декември 2015 г. бе основано Сдружението на българите на остров Крит с амбициозната цел да защитава правата на българските граждани на острова и да съхранява родните традиции и култура. Под ръководството на Петър Анастасов, който живее в Гърция повече от две десетилетия, организацията изиграва ключова роля за укрепването на българската общност в..
Усмихнат, непринуден, дружелюбен, безкрайно земен и джентълмен – такъв видяхме Начо Герерос по време в първата му публична поява у нас. Известният испански..
Бубакар Траоре (р.1942, Кайи) е истинска легенда на музиката в Мали, а оттам – и в световен мащаб. Името му нареждаме до тези на Али Фарка Туре ,..
Тази година на 30 април беше обнародван един нов Регламент 1183 на ЕП и на Съвета, който влезе в сила и с него се измени регламентът относно електронната..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg