Нейните спектакли предизвикват смях и радост, а в образите, които пресъздава, моментално се разпознаваме. Здрава Каменова съумява да улови случващото се, докато още витае наоколо или ни драска като камъче в обувката, тя му дава образ, показва ни го така, че да го видим ясно, да го усетим, да му се присмеем, или да си припомним, че ни е важно.
През месеците на изолация Каменова, заедно със сценариста Светослав Томов и актрисата Богдана Трифонова, с която си партнират и в "Апетит", извадиха на сцена онова, с което всички ние се сблъскахме по време на извънредното положение: безпаричието, кризата, страшните новини, онлайн обучението, умората от липса на работа, фризьор, пространство, социален живот, нормалност.
Спектаклите на Каменова винаги се радват на жив интерес от публиката, но в последно време тя усеща особената емоция на хората в залата, дошли след дълга пауза и липса на представления.
Здрава Каменова е оптимист за бъдещето на театъра, въпреки задушаващите условия, в които той се намира в момента, именно защото усеща жаждата на хората за общуване чрез сцена, слово и игра, чрез умение и изкуство.
Спектакълът "Апетит", който играят с Богдана Трифонова, не ни дава така желания отговор на въпоса – можем ли да започнем наново (особено ако сме жени, над 40, без мъж, но пък с малко повечко килца отгоре), но ни казва нещо толкова очевидно, че често го забравяме или пропускаме, очаквайки дълбоки философски прозрения: важно е да се осмеляваме, да живеем и мечтаем храбро, ако може без да забравяме чувството си за хумор, самоиронията и умението да се приемем такива каквито сме.
Как всекидневният живот се превръща в изкуство и каква част от сценария се пише от ставащото около нас, чуйте разговора със Здрава Каменова.
Фондация "Академия Аскеер" връчи за 33-и път своите награди на най-добрите постижения в театралното изкуство през изминалия сезон. В категорията "Водеща мъжка роля" тази година статуетката, изработена от Георги Чапкънов-Чапа, получи актьорът Константин Соколов. Наградата му беше присъдена за ролята на Петър в спектакъла "Ботушът" във Варненския..
Фотографската изложба "Перфектни тела" на хореографа и визуален артист Коста Каракашян и фотографа Алекс Костадинов изследва начина, по който танцовите артисти разглеждат и оценяват сами телата си. Танцуващото тяло бива наблюдавано, коментирано, манипулирано и отхвърляно многократно в рамките на танцовата кариера под погледите на преподаватели,..
"Списание за танц" е единственото българско печатно издание за балет, съвременен танц и пърформанс и танцова култура. Излиза един път през годината. На 120 страници то разказва за миналото, настоящето и бъдещето на танцовата култура в България и по света. Водеща тема на брой 6 е "Стойността на танца". В списанието намират място текстове на..
Ученици от осми и девети клас участват в постановката "Меко казано". В съвременната адаптация на Валери Петров са поставени проблемите за човешката съвест, за приятелството, за лъжата и последиците от нея, но по динамичен и нестандартен начин. С хип-хоп танци, рап, фокуси, свирене на китара, каране на скейтборд и още интересни тийнейджърски..
Изключителните истории на едни от най-големите български дарители ще бъдат разказани от документалната поредица "Дарителите", която в четири последователни епизода ще проследи традициите на дарителството в България. Улисани в своето всекидневие, едва ли си даваме сметка колко много дължим на онези ярки личности, които са дарявали безкористно..
Преди 15 години програма "Христо Ботев" на БНР обяви провеждането на първия поетичен конкурс за хора с увредено зрение "Зрящи сърца". От тогава насам всяка..
За текста на първия си сингъл певицата Дани Стойкова разкри, че разказва лична история и е израз на нейната душевност пречупена през призмата на..
В предаването тази седмица гостува д-р Катерина Гаджева – изкуствовед, главен асистент в Института за изследване на изкуствата към Българска академия на..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg