„Вече съм сигурен, че големите поетеси цял живот плетат.
Плетат си шал от думи.
Плетат си плитките на косите.
Плетат си ръкавици от букви.
Плетат си любовните истории.
Плетат си и въжето около врата.
С големите поетеси е така.
Затова „Користни записки“ на Валентина Радинска дойдоха при мен като кълбо от прежда. Търкулнаха се пред очите ми и не се спряха и след края на книгата.
Винаги съм знаел, че времето е едно, а художественото време – съвсем друго. Но Валентина ме порази с това, че нейното време е само поезия, нищо друго освен поезия.
Ако кажа, че това е роман за порастването на първото стихотворение от малко до голямо, ще е вярно, но няма да е достатъчно.
Ако кажа, че това е биография на таланта от дете до зрял човек, ще е вярно, но няма да е достатъчно.
Ако кажа, че това е приказка за любовта от току-що родена до единствена, ще е вярно, но няма да е достатъчно.
Ако кажа, че това е житие и страдание на римите и метафорите, ще е вярно, но няма да е достатъчно.
Тази книга е енциклопедия на страданието, докато се раждаш за голямата поезия. Момиче, дяволче, жена, любима, майка, родилка на звуци и сияния, Валентина Радинска е нарисувала живота си, но не този, който се вижда, а този, който е незрим и необясним.
Всеки, който иска да погледне в къщата на поезията, в поетичния дом на Валентина Радинска, трябва да има тази книга.
За мен беше наслада и унес да съм редактор на такива светещи страници.“
Това написа Николай Милчев, редактор на „Користни записки“ от Валентина Радинска.
Поетесата представи в „Артефир“ най-новата си книга.
Международният театрален фестивал "Дивадло" в Пилзен e един от най-престижните фестивали, посветени на театралното изкуство в Европа. Фестивалът представя най-доброто от чешкия театър и някои от най-значимите заглавия от международната сцена в различни форми и жанрове – драматичен, куклен и уличен театър, както и танц и мюзикъл. Театроведът..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски имена с престижни награди, освен, че представят представления за широката публика, дават поле за дискусия със зрителите и създават и уоркшопи за професионалната танцова общност у нас. Сред предстоящите..
Ден на Института за литература при БАН с акцент върху научната периодика се състоя на 21 ноември. Научната периодика на Института включва списания и поредици, като издателският център "Боян Пенев" има важна роля. Научните издания на Института за литература към БАН, някои от които съществуват от много години, са четири – сп. "Литературна..
"Рисунка. Майстори" – така е наречен проектът на СБХ с куратор Явора Петрова. Тя кани 22-ма художници - майстори да участват със свои работи: "Поканих автори с биография в рисунката. Автори, които се изразяват чрез рисуването, които не обясняват своите мисли, а търсят образите за тях. Художници с уникален почерк, майстори в това, което правят във..
Краят на авторството, краят на кориците? Или вечно неизтребимите спори на живота ще си намерят нова почва някъде отвъд? Въпроси, които поставя книгата "Панспермия. Халюцинация за роман" от Полина Видас. Тяе магистър по литературна теория от Софийския университет и по психодрама към НБУ, психоаналитик и групов аналитик към Българско общество по..
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през..
В "Мрежата" гостува Ирина Морозовская, която е психотерапевт, известен бард, но най-вече одеситка. Проведох разговора си с нея на 19 ноември, ден след..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg