Как може да се опише с малко думи пианистката Анжела Тошева?
Харизматична и действена, без непременно да натрапва себе си, изпълнена със завидна доза решителност и заедно с това мекота и дори извинителна стеснителност, когато излиза да се поклони на публиката преди да започне своето изпълнение, което издава от първите тактове още пределна концентрация и контрол на ума и преминава в следваща фаза на истинско потапяне и обследване на всеки звук, интервал, фраза като знак на духа на композитора. Тогава творбата не е изсвирена, а сътворена. И това намерение да проявяваш музикални светове не остава незабелязано от публиката. Тази публика я следва вярно три десетилетия и това най-малкото означава, че изпълнителят има своя физиономия в този така многолик е все по-населен музикантски свят. Да си проправяш път в него с нова музика, да правиш български премиери на съвременни чужди композитори и български творби да бъдат нещо естествено в програмата на концерта, това е вече избор и когато той е защитен, се получава един цялостен образ на една осъзната артистична личност.
И точно защото става въпрос за артистичност, която е извън клишетата, тук могат да се появят и неочаквани, различни посоки. След концерт с барокова музика или само с модерни произведения, могат да дойдат Шуберт и Лист, дори Рахманинов. След утвърждаването със Скарлати и Барток да се появи Шопен или просто и не така случайно Бетовен. Анжела Тошева очевидно не е загрижена да представя едни и същи доказателства за своето пианистично изкуство. За нея дългото пътуване в музикалния свят, където има възможности за различни предизвикателства е по-същественото, то осигурява и ново търсене, живецът на дълголетието в изкуството. Когато това изкуство се прави от позицията на артист на свободна практика в нашата родна, напълно неподготвена за това, културна действителност в продължение на повече от две десетилетия е вече ако не личен героизъм, то показва притежание на повече качества на личността. А колкото до самоорганизираните концертни прояви, това най-вече са множество рецитали, където не играе роля зашеметяващият солист-пианист пред оркестъра, нито взаимната подкрепа на малкия камерен ансамбъл на сцената. На нея Анжела Тошева излиза сама в поредната си очаквана и старателно подготвена среща с клавирната музика, на която ние, нейната публика, ставаме свидетели.
Изпълнения на пианистката Анжела Тошева може да слушате на 15 юни от 19.30 часа по програма „Христо Ботев“
Интригуваща и стилно подбрана програма предлага Симфоничният оркестър на Националното радио на 17 май, петък, от 19.00 часа , който ще бъде излъчен в пряко предаване на вълните на програма "Христо Ботев". Концертът в столичната зала "България" под надслов "Симфонични контрасти" под палката на унгарския гост-диригент Гергей Мадараш, който..
Либрето: Александър Бородин (по мотиви от руската епическа поема от ХІІ век "Слово за похода на Игор" и материали от исторически летописи) Първо изпълнение: 23 октомври 1890 година, Мариински театър, Санкт-Петербург Първо изпълнение в България: 29 септември 1922 година, София Действащи лица: • Игор Святославич - Северски княз – баритон •..
След фурора си на голяма клубна сцена у нас в началото на миналия ноември Бомбино реши да повтори и потрети с два концерта във формат "limited edition"за по 180 човека всеки – на 22 май, сряда , и на следващия ден – 23 май, четвъртък, в зала "Сингълс" на НДК (вход А4). Поканата, както и миналия път, идва от платформата "Афровизия" и..
През 1860 година в Балтимор се ражда Бенджамин Бътън, но не като малко, сладко бебе, а като брадясал старец. Съдбата му е предначертана: той ще изживее живота си в обратен ход и от ден на ден ще става… все по-млад. Когато на 50-годишна възраст Бътън се запознава с почти 30 години по-младата от него Хилдегарде, главният герой трябва всичко да заложи..
16 май Свири Симфоничният оркестър на Шведското радио с диригент Даниел Хардинг. 3.00 часа – Антонин Дворжак (1841-1904), симфонична поема "Пладнешката вещица", оп. 108. 3.17 часа – Бела Барток (1881-1945), Концерт за цигулка № 1, Sz.36. Солист: Вероника Еберле (цигулка). 3.42 часа – Никола Матеис (ок.1675-1737), "Фантазия Алия". Изпълнява Вероника..
С едно красиво музикално пътешествие Арт театър ще отпразнува 32-рия си рожден ден на 22 май от 19 ч . на Арт сцената на "Шипка" 34. Тогава рожден..
Последната книга на Георги Връбчев "На Майка България" е сборник от поетични опуси, посветени на България, българския народ и българската нация. Включва..
Българското, китайското и френското се пресичат в житейското и творческо ДНК на художника Феникс Върбанов , роден от легендарната любов на художника..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg