Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Д-р Стефания Темелкова: Туристът иска да види

Как се налагат брандове в туризма

Старият град, Пловдив
Снимка: Ани Петрова

С какво едни градове са по-привлекателни от други? Как се изгражда туристически имидж на една държава и как се налагат брандове в туризма?

Темите коментира в “Нашият ден“ д-р Стефания Темелкова, главен асистент в НБУ и преподавател по маркетингова комуникация.

Как се изгражда национален брандинг?

“Отговорът ми е – трудно. Изисква време и систематични действия. Всичко онова, което можем да представим като гостоприемност, това, с което сме запознати или поне се опитваме да наложим като туристическа дестинация, да го докажем. Туристът иска да види.

Следователно освен да правим красиви рекламни кампании, които да показват какви добри дестинации сме, трябва и да го доказваме. Това е основното.

Да не бъдем хаотични в това, което искаме да продадем на външния свят. Една държава предлага изключително много възможности за туризъм. Но те могат да бъдат обединени. Затова обединяващите брандове на туристическите дестинации са тези, които работят по-добре."


Какво търсят чуждестранните туристи у нас?

"Харесва се тази автентичност, която туристическото изживяване предлага в България. Доброто настроение, културно-историческото наследство, прекрасното вино. И разбира се, планините и морето.

Това обаче не ни прави много отличими от други дестинации. Нещата, които ни правят интересни, ни отличават са – история, култура, фолклор и събитията, които се случват на територията ни.

Пловдив например е една от дестинациите, която си създаде един локален бранд, който е разпознавам."

Чуйте д-р Стефания Темелкова в звуковия файл.

Даниела Стоева: Българските туристи спасиха туристическия сезон 

В Стара Загора отбелязват Деня на туризма с уникална изложба от Филипополис

Снимки: БНР, БГНЕС

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Импулсът в мен: Финансовата грамотност на младите

Макар че на пръв поглед темата изглежда малко суха, обръщаме внимание на проучване на ПИЗА , измерващо финансовата грамотност. Преди месец бяха представени данни, които показват, че 15-годишните ученици у нас имат по-ниска финансова култура в сравнение с връстниците си в Европа . Изследването е проведено в около 20 страни. Младите у нас сякаш..

публикувано на 21.10.24 в 14:38

Лукс и древни загадки, или нещо за многоликия свят на Сардиния

В рубриката "Културен отпечатък" на предаването "Terra Култура" журналистът, писател и пътешественик Георги Христов-Муру Хорхе сподели своите впечатления за остров Сардиния, който често бива възприеман като "много скъпо място". Той уточнява: "Там са и яхтите, и селищата на знаменитостите, но това е само една точка на острова, която е придала това..

обновено на 21.10.24 в 14:02

"Вечер на добродетелите": 15 години подкрепа за децата в риск

На 21 октомври 2024 г.  ф ондация "За Нашите Деца"   за 15-и път ще проведе  най-голямото си благотворително събитие – " Вечер на добродетелите" ,  от 19:00 ч. в Sofia Event Center.  В  рубриката "Разговорът" обсъдихме предстоящото събитие. Този път то ще се проведе под мотото "Криле и корени". За каузата и значимостта на фондацията, както и за..

обновено на 21.10.24 в 11:22

За трета година Urban Wine Fest

За трета година екипът на Българската асоциация на винените професионалисти организира най-мащабната и значима проява, посветена на каузата, а именно 4 градски винени фестивала, наречени Urban Wine Fest в 4 големи града на страната. Този уикенд фестивалът ще се проведе в Пловдив и съвпада с официалния ден, посветен на българското вино – 26..

публикувано на 21.10.24 в 09:59

Истории на непридружени деца, или как фондация помага за успешната интеграция на деца бежанци?

Темата на днешното рубрика "Епизоди от живота" на предаването "Нашият ден" се фокусира върху децата, а специален гост беше Кристин Гологанова, социален работник и управител на фондация "Рийчаут.БГ". Тя разказа няколко затрогващи истории за непридружени деца, с които организацията е работила през годините. Една от първите истории, които..

обновено на 21.10.24 в 09:47