„TANGOMACHINE“ е първият танцов танго-спектакъл у нас, който изследва в дълбочина естетиката на аржентинското танго. С него авторът, хореограф и изпълнител в спектакъла Ивайло Александров и партньорката му в танца Габриела Панчева изразяват величието на танца. За тях той не е просто национална култура на Аржентина или социален танц, който се танцува по т.нар. "милонги", а една истинска естетическа революция.
„Танго отдавна вече се е превърнал в алтернатива на всяко едно сценично действие. Той вече има своята екранна история, своята грандиозна композиторска и музикална история, своята хореографска и техническа история. Вече говорим за школи в аржентинското танго, които обуславят развитието му и бъдещата му значимост“, обясни в ефира на „Какво се случва“ Ивайло Александров.
Целта на „TANGOMACHINE“ е да обедини елегантността на класическото танго, наричано още Tango Milonguero, с екстравагантността на Tango Nuevo – тангото на младите, което е крайно непознато в България, за да покаже безграничността на танца. Спектакълът излиза от рамките на познатото, за да навлезе в дебрите на неизвестното и така да разчупи формата, представите и усещанията за тангото, дори с начина, по който се изпълнява.
„TANGOMACHINE“ е изграден на базата на съновидението и реалността. Той прелива от дигиталната форма към живото действие. Танцьорите се срещат с публиката едва на финала, когато екранът се вдигне и се осъществи първото пряко съприкосновение с духа на салона, в който танцуват.
„Постарали сме се да предадем в детайли танца във всяко едно отношение“, споделя Габриела Панчева. Тя твърди, че именно в дигиталната визия може да се изследва сложността на танца и да се наблюдават движенията на тялото.
Ивайло Александров е на мнение, че именно това превръща и „TANGOMACHINE“ в уникален спектакъл:
„Той се занимава с проблема за взаимоотношенията между мъжа и жената. Всъщност разказва един човешки живот в буквалния и преносен смисъл на думата. С всичките перипетии и конфликти, с всичките очарования и с цялата тази доза привличане и отблъскване.“
Всеки от танците в спектакъла отразява даден житейски период в една връзка. Според публиката го прави дори по-добре от която и да било словесна конструкция.
Чрез танца Ивайло Александров и Габриела Панчева предават усещанията и емоцията си на зрителите, а те от своя страна ги разчитат и се припознават в тях. Това се случва един път в месеца на сцената на Театрална работилница „Сфумато“. Следващата дата е 18 ноември.
Повече за спектакъла и за магията на аржентинското танго можете да чуете в звуковия файл.
Снимки, видео – Театрална работилница "Сфумато", YouTube
Артработилници, съпътствани от заключителна изложба, ще има в градовете Бургас, Ихтиман и София. В Бургас те ще се проведат на 15, 16, 22 и 23 март 2025 г. от 11 ч. с изложба на 1 април в Регионалната библиотека "Пейо Яворов". В Ихтиман ще бъдат на 8, 15, 22 и 23 юни с изложба на 15 август в Народно читалище "Слънце – 1879". В София керамичните..
В галерия "Синтезис" се откри изложбата "Мръсно" на Боряна Пандова, с куратор Надежда Павлова. Изложбата ще може да бъде видяна до 6 май. Това е последният проект от цикъла "Обекти на невниманието", цикъл над който авторката работи повече от двадесет години. В "Мръсно" Боряна картографира случайно образуваните композиции от обекти, търкалящи се по..
В Драматичен театър в Пловдив започнаха репетициите на комедията "Берлин, Берлин" от Жералд Сиблерас и Патрик Одекоор. Режисьор на спектакъла е Стоян Радев. Пиесата е преведена от Снежина Русинова-Здравкова, сценографията е на Никола Тороманов, а музиката на Милен Кокошаров. Пиесата "Берлин, Берлин" засяга един период от края на комунистическия..
Наталия Матолинец е за втори път в България за участие в творческа резиденция по покана на Къщата за литература и превод. Тя е от Лвов. Авторка е на осем романа за деца и юноши, книгите ѝ са предимно във фентъзи жанра, а в историите си включва митове, магия и културно наследство от Централна и Източна Европа. От Наталия Матолинец научаваме, че..
В редакция "Хумор и сатира" се стремим да сме кратки и ясни и понякога това ни се удава. Такъв е случаят с поредното издание на рубриката "Кратко и ясно" в "Голямата къща на смешните хора", където не съвсем кратко, но много ясно обясняваме иновативната историческа метода за осмисляне на електронните часовници. Внимание! Тази метода не работи с..
Професор арх. Тодор Кръстев, почетен член на Международния съвет за паметниците на културата и забележителните места (ИКОМОС) и експерт по Световното..
Тоби Драйвър , създателят на митичните чудовища Kayo Dot и maudlin of the Well , един от най-оригиналните композитори в съвременната американска..
Във връзка с годишнина от Кюстендилската акция за спасяването на българските евреи от лагерите на смъртта, къщата музей "Димитър Пешев" представя изложбата..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg