Радослав Мъглов представя експозицията „Онтологеми на странното“ в столичната галерия „Аросита“. Изложбата задава въпроси за освобождаването от табута по отношение на телесното. Чрез работите си Мъглов доказва, че различността се превръща в норма, вместо да класифицира странното, ужасяващото като изключение от нормата. Видовете материя са безформени, неопределими. Те не приличат на нищо конвенционално и се противопоставят на процеса на асимилиране през каквото и да е понятие или с каквато и да е абстракция. Чрез съжденията си, той се стреми да аргументира необходимостта от премахване на категоризация:
„Опитвам да предложа различен поглед към нещо, което обикновено се смята като отблъскващо, в крайна сметка работите също не могат да бъдат определени и като нещо конкретно, те са естетическа интерпретация на телесното. Тези неопределими форми приканват да бъдат изследвани и реализирани, не да категоризира зрителя по конвенционалния метод и да отхвърля. Част от творбите бяха в Дюселдорф. Определено мненията и там бяха амбивалентни спрямо нещата. Хората, с които дискутирах там не мисля, че са в по-различна степен подготвени за подобна дискусия от хората тук. Конкретно при тези работи има няколко подхода – в някои от рисунките се пресъздават едни псевдонаучни достоверности, имат заявката за такава, имаме органични форми нарисувани, с описания като стандартна илюстрация, отношението към медията е конвенционално, но в цялото вещо виждаме органични форми, неопределими.“
Изложбата „Онтологеми на странното“ на Радослав Мъглов, можете да разгледате до 3 януари 2022 г. в столичната галерия „Аросита“.
Повече за изложбата чуйте в разговора с художника.
Емблематичният текст на Жан Жьоне “Слугините”, който е може би най-играната пиеса на френския писател, драматург, поет и есеист, известен със сюрреалистичните си драми, предлага една игра на идентичности. Вдъхновена от реален случай, историята за двете слугини, които планират убийството на своята господарка, и до днес вълнува зрителите. От една страна,..
Нова тема за разговор с децата – "Тялото и умът", която е особено важна, отбелязват от издателството. Каква е ролята на тялото и на ума в нашия живот? Това са си поставили като задача в книгата този път Бриджит Лабе и П.Ф. Дюпон-Бьорие, както и илюстраторът Жак Азам. Какво е мястото на ума и на тялото "в начина, по който приемаме другите, и в..
Днес (9 септември) в галерия "Артмарк", къща Ватев в София се открива изложбата "Дило Дилов – Долорес Дилова. Баща. Дъщеря. Художници". Това е рядка възможност да влезем в интимния свят на две поколения художници, които са баща и дъщеря. Да разберем съкровеното, което ги свързва в изкуството, да видим моста, който свързва миналото и настоящето през..
Днес (9 септември) от 18 часа на Културната сцена на Алея на книгата в София ще бъде представен шестият брой на "Литературен вестник на младите" с участието на Далия Делибалтова, Крум Киров, Маргарита Лозанова и Михаил Филков. Модератор ще бъде Десислава Алексиева. Fox book café, с подкрепата на Националния фонд "Култура" и "Литературен вестник",..
На 10, 11 и 12 септември в Регионалния център за съвременно изкуство "Топлоцентрала" в София ще бъде показан пред публика танцовият спектакъл "Пиета 2.0". Представлението преплита зрелищни движенчески езици – шеметното въртене на дервишите, въздушната акробатика и 3D мапингът заедно разказват историята на една нова Пиета, която вместо към скръб и..
В очакване В изгарящата горещина на следобеда, седя под дебелата сянка на дървото, около мен са налягали лудите кучета на лятото, и ние заедно..
В "Нашият ден" разговаряме с Деян Попов, който прави бюджети за клинични проучвания за лекарства. Той е представител на онази "класа" български..
На 10, 11 и 12 септември в Регионалния център за съвременно изкуство "Топлоцентрала" в София ще бъде показан пред публика танцовият спектакъл "Пиета 2.0"...
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg