„Пер Гюнт“ от Хенрик Ибсен е най-новото заглавие в репертоара на Театър „София“. Постановката по пиесата на големия норвежки драматург е дело на режисьорката Катя Петрова.
„Пиесата е написана 1867 година, а звучи все едно е написана за днес. През историята за Пер Гюнт поставяме темата за приспособяването, която вълнува целия свят. Пер Гюнт е свързан с консуматорския възглед за получаване и незабавно удовлетворение на всички потребности и желания – всичко да става „тук и сега“. И той се приспособява, в момента, в който срещне трудности, той ги заобикаля.
Той е герой на модерността, той по някакъв начин прилича и на всички тези хора, които се движат по света в днешно време – те търсят благополучие, искат да вземат дял от богатите развити общества. На края на живота си той трябва да отговаря за греховете си. И аз искам да провокирам всеки един от публиката да си даде отговор на въпросите, които се поставят.
Надяваме се спектакълът да влияе полифонично – и на сетивата, и на чувствата на зрителя, и той да излезе окрилен и вярващ, че човек може да се промени, ако желае“, сподели в „Артефир“ режисьорката Катя Петрова.
Целия разговор можете да чуете в звуковия файл.
Сценографията и костюмите са дело на Борис Далчев и Михаела Добрева, композитор – Христо Йоцов, звукови картини – Светлозар Георгиев, визуална среда и мапинг – Момчил Алексиев, хореография – Анна Пампулова.
„Пер Гюнт“ се осъществява по проект „Пер Гюнт пътува“ и сключен договор за безвъзмездна финансова помощ по Програма РА14 „Културно предприемачество, наследство и сътрудничество“, финансиран по Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство 2014-2021“; „Норвежки финансов механизъм“.
Премиерните представления са на 4 и 15 февруари.
"Да летиш с плавници" на режисьорката Мария Аверина неотдавна беше избран за най-добър български документален филма на фестивала Master of Art в София. Лентата е създадена по идея на журналистката Мариана Светославова, която става и сценарист - тя научава за Мишев от Фейсбук и е силно впечатлена от забележителната му световна кариера. В "Трамвай..
Как чрез средствата на кинематографията могат да бъдат отразени социално значимите теми, дълбоко свързани с реалността, в която живеем? Филмите в международната селекция на 29-ия София филм фест дават отговор на този въпрос. Историите на три от заглавията в програмата на фестивала отвеждат зрителите в Беларус, Албания и Сърбия, където теми са..
Театрално сдружение Enso и I Am Studio представят спектакъла "Канкун" по едноименното произведение на известния каталонски драматург Жорди Галсеран. Постановката е режисирана от Антон Угринов. Сценографията е на Илияна Кънчева, а музиката е създадена от Калин Николов. В ролите се превъплъщават Александра Димитрова, Камелия Хатиб, Веселин Петров..
Названията на две настоящи изложби препращат към времена, места и неща, които ще видим или няма да видим. А галериите, в които са представени, препращат назад в миналото - във времето, когато бизнесът в България започна да обръща по-сериозно внимание на съвременното изкуство. Изложбата "Време усукано около място, усукано около време" на Калина..
"И аз слязох" е роман за безстрашни читатели – за всеки, носещ кръста на своята съдба и питащ се откъде идват доброто и злото. В "Артефир" авторът Владимир Зарев представя основните мотиви в книгата, която от 1 април може да бъде намерена в книжарниците. В романа "И аз слязох" Зарев прави дързък опит да обясни нашето съществуване през..
На кого от политическите играчи за какво може да се вярва в преговорите между Русия и Украйна с посредничеството на САЩ – коментира в "Мрежата"..
Историята в романа "Дървеният костюм" на пръв поглед е сюрреалистична, абсурдна, но въображаемото и реалното се допълват от черен хумор, който постоянно..
Как един журналист бе добавен в поверителна група на администрацията на президента Доналд Тръмп в приложението "Сигнал". Кой е Джефри Голдбърг,..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg