Виновни ли сме ние, като пешеходци, ако ходим по велоалеите. Как може да се ускори придвижването с велосипеди в големите градове?
Темата коментира в “Нашият ден“ Иво Делин, член на сдружение “Велоеволюция“:
“Всичко е въпрос на добра воля на общините, които поддържат пътната инфраструктура на своята територия. По-голяма част от придвижванията ми са с велосипед. Доста по-бързо, екологично и здравословно е.
Манталитетът в България е, че шофьорът е цар на пътя и пътят си е негов. Докато това мислене не се промени, велоалеите и всичко останало би пречило на пътя.
Много малка част от шофьорите се усещат, че ако преминат на велосипед, задръстването изчезва и придвижването става доста по-бързо.
На ниво управление доста от нещата не се случват. Първо, нямаме план за развитие на велосипедния транспорт в София. Огромна част от хората в големите градове не се качват на велосипед поради страх да не бъдат блъснати от друг участник в движението. Следват се прости правила, които защитават нашите маневри, трябва де сме и по-бдителни.
Как може да се преодолее страхът?
“Основният начин да се направи тази промяна е адекватната инфраструктура за велосипедистите, когато тя наистина е безопасна и отделена от автомобилния трафик.
В София това почти никъде не се случва. В други градове от страната нещата са малко по-добре.
Зимния сезон със сигурност е по-опасен по няколко причини. Една е, че като цяло е по-тъмно и мрачно. И сутрин, и вечер, когато хората отиват и се връщат от работа, е доста по-тъмно и има сериозен шанс велосипедистите да не се видят, тъй като те са рядкост зимата. Другият проблем е, че е хлъзгаво.“
С идването на пролетта…
“Ще си припомним хаоса по пътищата. Шофьорите ще започнат отново да си припомнят, че съществуваме на пътя и ставаме все повече и повече, особено с пролетта и лятото.“
Чуйте разговора в звуковия файл.
Какво е да преживееш война, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Димитрина Кюркчиева , журналистка в БНР. Журналист или гражданин, и изкушението да нарушиш правилата "Имаше един момент, в който, когато се осъществяваше тази секретна операция по извеждането на нашата група, и не само на нас, но и на семействата на дипломатическия..
Сдружение "Троян в бъдещето", проведе трето поредно състезание по планинско бягане в Троянския балкан. Това състезание е естествено продължение на станалия емблематичен традиционен крос "По стъпките на Левски", провеждан на 18 февруари през зимата. Трасетата за това първо издание предлагат различни степени на трудност. Всичко това е направено..
Предстои първото национално проучване за психичното здраве на майките в България . Инициативата е подкрепена от водещи организации, психолози и други специалисти. Намерението на създателите на проекта е да се включат поне 1000 жени. Темата остава силно стигматизирана, а данните са изключително нужни за създаване на по-добри политики и услуги в..
Защо и как се променят медийните, политическите и гражданските разкази за войните, които се водят в Близкия изток и в Украйна, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Иво Инджев , журналист. "Големият въпрос в тази размяна на удари в момента между Иран и Израел е кога ще се пречупи режимът в Техеран и дали ще предпочете да продължава..
Какво се случи с "Голямото жури" на "Дарик", как продължава "Журито" в интернет пространството, какво е елементаризиране на журналистиката, коментират в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Александър Детев, Георги Донков, двама от журналистите, напуснали "Дарик" преди няколко месеца, които вече имат свой подкаст . Защо си тръгнаха от..
Какво се случи с "Голямото жури" на "Дарик", как продължава "Журито" в интернет пространството, какво е елементаризиране на журналистиката,..
В рамките на рубриката "Темата на деня" актрисата Касиел Ноа Ашер повдигна болезнени, но нужни въпроси за състоянието на културата у нас и ролята на..
Защо и как се променят медийните, политическите и гражданските разкази за войните, които се водят в Близкия изток и в Украйна, коментира в "Мрежата" по..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg