"Трябва да си представяме Сизиф щастлив"– това е заглавието на изложбата, която се открива на 25 август в галерия "Плюс 359". Авторът Радостин Седевчев изследва идеята за сизифовския труд в контекста на глобални теми като границите на живота и смъртта, уникалните субективни представи за света и начина, по който се осъществява социалното самоопределяне на индивида през призмата на времето.
В основата на настоящия проект са намерени тетрадки, попълвани между 1945 и 1947 г. с преписани от световноизвестните енциклопедии Meyers Lexikon и Larousse данни за жителите в големите градове по света. Радостин Седевчев свързва това привидно ненужно старание с излязлото през 1942 г. есе на Албер Камю "Митът за Сизиф".
В "Трябва да си представяме Сизиф щастлив" авторът провокира публиката, като я кара да влезе под кожата на създателите на архивите, да си представи тяхното желание да упражнят свободната си воля в рамките на режими, които ограничават свободите.
Радостин Седевчев е превърнал цифрите от намерените записки в каменни скулптурни обекти. Това може да се тълкува като негатив или позитив, който насочва вниманието към въпроса кое е по-важно - резултатът от действията или енергията на процеса, водещ до този резултат.
Целия разговор с Радостин Седевчев, можете да чуете в звуковия файл.
Радостин Седевчев е роден в Перник през 1988 г. Завършва специалност "Стенопис" в Националната художествена академия (НХА). Придобива образователно-научна степен доктор в НХА през 2018 г., а в момента е главен асистент в специалност "Стенопис". Завършва образователната програма за млади художници "Близки срещи – визуални диалози school4artists" на Институт за съвременно изкуство - София (2017). Член е на института от 2021 г. Седевчев специализира визуални изкуства в Академията за изящни изкуства в Дрезден (2017), както и в Университета Глиндор в Уелс (2011).
В епизод 546 "Трамвай по желание" поставя във фокус късометражната кинолента "Вариации за цигулка: 100 долара", представена в студиото от своя продуцент и режисьор Момчил Карамитев. 16-минутният филм заслужи световно признание с включването му сред стотици участници в късата листа на една от съпътстващите програми на фестивала в Кан. Как..
Преди 123 години в Казанлък от Петър Топузов и Иван Енчев-Видю е поставено началото на колекцията, която е в основата на първата по рода си институция у нас. До днес във фондовете на галерията се пазят 5000 произведения. "Събирателството и историзирането на творбите са неотменно свързани с жеста на избора. Изборът, който науката описва като..
"Откакто те няма" е новата книга на Албена Тодорова. Художник е Мила Янева-Табакова. Текст и илюстрации се допълват и създават единство и завършеност на творбата. Тя е част от библиотеката "Нов ред" с илюстровани книги за възрастни читатели. Особеното в нея е наличието на повече тишина между думите и изреченията. Тук отсъствието е главен герой...
В редакция "Хумор и сатира" работим все хора с идеи как този свят да стане поне малко "по-така". Тази неделя (2 юни) след новините в 18 светът ще се промени в следната посока: • Увод с песни от фестивала на хумористичната и сатиричната песен "Златният кос", изпети от актьорите Асен Кисимов, Йорданка Стефанова, Николай Калчев и Васил Попов. •..
В епизод 545 "Трамвай по желание" потапя своята публика в атмосферата и традициите на емоционалния и високо съдържателен карловски театър. Късната есен на 1869 година. Членовете на Ученолюбивата дружина в будното възрожденско Карлово изнасят първото театрално представление в града. Както си му е редът за епохата, това е пиесата "Михал..
В съботната вечер (1 юни от 20 часа) ще съпреживеем емоциите на екзалтираната публика в МЕТ преди 50 години. Тогава, на 6рил се състоял спектакъл на..
"Това, което съм научила от децата като урок е, че те не преживяват за миналото, не кроят някакви страхотни и специални планове за бъдещето – те се радват..
"Откакто те няма" е новата книга на Албена Тодорова. Художник е Мила Янева-Табакова. Текст и илюстрации се допълват и създават единство и завършеност на..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg