В деня на Съединението на България в “Нашият ден“ представяме двама български учители по история, които разказаха за съвременните начини да се преподава темата за Съединението в училище.
Цветомира Антонова, учител по история, разказва в “Нашият ден“ за контакта с учениците и съвременните методи и стратегии на преподаване на история:
“По-сериозно учениците се сблъскват с седми клас с темата за Съединението и имат възможност по-задълбочено да я изследват. Подходът ми, когато работим върху тази тема, е не просто да приложим чисто историческите научни методи на работа, но и да направим опит да съпреживеем и да се потопим в атмосферата на едно толкова вдъхновяващо събитие.
Един от успешните експерименти, които разработихме с децата, беше една истинска медийна работилница, в която учениците създадоха сценария за документалния филм, който изиграха. В същото време бяха и журналисти, които имаха за задача да заснемат този мини документален филм.“
Преподавателят по история от Свиленград Димитър Гилев разказва в “Нашият ден“ как се преподава история и темата за Съединението на съвременните ученици:
“Учител си винаги, не само през учебната година. Съединението преподавам в около 4-5 часа, нарушавайки учебната програма. Жертвам други уроци спрямо тази дата и това събитие. Нося на децата стари архиви, материали, вестници, книги, потрети на велики хора, които ги няма в учебниците по история.“
Ролевите игри
“С по-големите ученици, които могат да разберат в пълно естество материала, се разделяме на политически партии. Всяка партия трябва да изготви своите проекти за бъдещето на отечеството. Учениците са много вдъхновени, когато пред тях застане учител, който може да разпали тяхното любопитство и се получават много креативни проекти. Относно Съединението сме разигравали роли“, разказва той.
Чуйте пълния разговор в звуковия файл.
Все повече научни изследвания насочват вниманието към психичното здраве на жените след раждане и необходимостта от навременна и достъпна подкрепа. В предаването "Време за наука" бе представен иновативен проект – виртуален терапевт, създаден да помага на жени, страдащи от следродилна депресия. Една от създателките на платформата "Мамфидент",..
Софиянци често казват с ирония, че виждат какво дишат. Въпреки че проблемът със замърсяването на въздуха е национален, столицата се намира в центъра на дебата не само заради голямата концентрация на население, но и поради значителното потребление на енергийни ресурси. Около 30% от целия използван газ в България отива за осигуряване на парно и топла..
Фондация "Ела и ти" за пета поредна година покани хора с увреждания да изкачат Черни връх, водени от силата на общността. "Панти, шейни, усмивки" – така наричат събитието, защото за тях следите в снега са белег на споделените емоции, а усмивките – знак, че си част от нещо по-голямо. С помощта на доброволци и планински спасители участниците успяха..
На 20 февруари 2025 г. във Висшето училище по финанси и застраховане (ВУЗФ) се проведе тържествената церемония по връчването на Годишните награди за образование по икономика в средните училища за 2024 г. Събитието, което се организира за втора поредна година, има за цел да отличи и признае успехите на ученици, учители и директори, доказали своите..
В днешния свят финансовата грамотност е съществено умение, което трябва да бъде интегрирано в образованието. В рубриката "Темата на деня" експерти обсъдиха как личните финанси могат да станат част от знанията, които българските ученици получават в училище, и как представители на бизнеса могат да допринесат с личния си опит. Гости в ефира на "Нашият..
Обучението на деца със специални образователни потребности (СОП) е предизвикателство както за родителите, така и за учителите. Една от причините е..
Колкото е необяснимо абсолютното, толкова е необяснимо и това, което ни подтиква към неговото търсене, смята актьорът Стелиан Радев. Той влиза в ролята на..
Дискусията започва с изследването, което пише професор Александър Кьосев за "Чевенгур" на Андрей Платонов, използвайки единствения завършен роман на..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg