Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Актрисата Елеонора Иванова и киното, което те пуска по пързалката на чувствата

| обновено на 30.01.23 в 16:45
Снимка: стоп кадър YouTube

Тя е само на 24 години, но вече има запомнящи се роли на театралната и киносцената. Отдава се на персонажите си, но не и на всяка цена. Ако не намира смисъл и урок за себе си в тях, не тръгва по този път. За своето време в света на актьорското майсторство е разбрала, че не бива да се впуска в неща, които просто не са нейните. Пък и нали някъде там може да има актриса, която да чака именно тази роля, защо да пречи на нещата да се случват по най-точния начин?!

Открила свободата да прави това, което обича, и то "с търпение и чувство за хумор", Елеонора Иванова е от младите лица, които впечатляват на екрана. Първите си стъпки в киното тя започва с филма, който от 3 февруари ще превземе зрителите – "Шекспир като улично куче".

Филмът на Валери Йорданов събира изкуството и улицата в една сурова, динамична история. В нея Аз-ът не се дава на действителността, а отвръща на удара с полета на душата. А душата намира своето спасение в изкуството, което, разбира се, може да се роди и в най-тъмната улица.

Елеонора Иванова във филма „Шекспир като улично куче“
Елеонора харесва такива филми, които просто те пускат по пързалката на чувствата и нямаш идея къде и как точно ще те отведат. Важното е да си носят своя ритъм. Самата тя създава такъв, когато се превъплъщава в даден персонаж. Доказват го ролите ѝ във филми като "Страх" на проф. Ивайло Христов, в чийто клас завършва НАТФИЗ, "Един асансьор разстояние" на Крис Захариев, "Пакет по пътя" на Елена Хрант и тези в сериалите "Братя" и "Отдел "Издирване".

Другият филм, в който зрителите скоро ще я видят, е "Чалга" на Мариан Вълев. В него всъщност се разказва за чистотата, която човек има в себе си. Въпреки всичко.

Като зрител, Елеонора не иска да знае какво, защо и как. Иска само да потъва в историята. Особено ако в нея играят нейните хора – колегите ѝ, връстниците ѝ. Като актриса обаче, тя иска да разбере всичко, за да може да накара хората да усетят магията, която киното притежава.

В звуковия файл Елеонора Иванова разказва за своето кино и всички послания, които можем да открием чрез ролите ѝ. Едно от тях е свързано със стигмата, която обществото ни налага спрямо наркотиците и хората, които по един или друг начин стават зависими от тях. Чуйте.

Елеонора Иванова е носител на стипендията "Стефан Данаилов". На театралната сцена можете да я видите в ролята на Сулвай в постановката на театър "Сълза и смях" "Пер Гюнт" и  отново там, но като Лулу в едноименния спектакъл с режисьор Крис Шарков.

Снимки: YouTube, Светослав Стоянов

По публикацията работи: Росица Михова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Нов театрален фестивал в Русе очаква първите си зрители от 8 октомври

"Есенни театрални срещи в Русе" – така се нарича новият фестивал, чието първо издание ще се проведе от 8 до 13 октомври в крайдунавския град. Основен организатор е Катя Костова – българка, живееща от десетилетия в Берлин и председател на сдружение "Кауза Пещера", а партньор и домакин на театралния празник е Драматичният театър " Сава..

публикувано на 05.10.24 в 09:15

"Клас 90" и носталгията по младостта

Преди шест години на режисьора Бойко Боянов му хрумва идеята да разкаже историята на един клас, който се събира за среща след 30 години. От искреността на всеки един, дошъл на сбирката, започва да прозира предисторията на "Клас 90" – дебютния филм на Боянов, който се срещна за първи път с публиката си на 42-рата на "Златна роза". Заедно със..

публикувано на 04.10.24 в 16:25

Книга за режисьорските подходи към операта "Дон Паскуале"

Книгата "Грация на смеха. Или за спецификата на комическото белканто в операта "Дон Паскуале" от Гаетано Доницети. Теоретични и режисьорски подходи" от Стефан Донев е възможност да се проследи опита на автора като режисьор "да открие и разясни", по думите на Петър Пламенов, спецификите и "неповторимото очарование" на шедьовъра на Доницети. Стефан..

публикувано на 04.10.24 в 14:59
Моноспектакълът

Дни преди "Цирколюция" – енигмата "социален цирк"

Задава се циркова революция!  От 10 до 13 октомври в "Топлоцентрала" ще се проведе едиснтвеният по рода си фестивал в Бълагрия, посветен на съвременния и социален цирк – "ЦИРКОЛЮЦИЯ". Организаторът от фондация "Мини Арт" Гео Калев и огненият артист от колектив "Агнон" Кристиян Димитров запознават слушателите на "Артефир" с..

публикувано на 04.10.24 в 13:43

Една неканонична и лична антология на англоезичната поезия

Англоезична поезия от XIV в. до XXI в. съдържа новото издание "Потомството на Чосър".  Мащабната антология в "Артефир" представя лично нейният преводач и съставител  проф. Александър Шурбанов. Това не е канонична, а лична антология, подчертава гостът. Избраните произведения в книгата са такива, оставили през годините следа в..

публикувано на 04.10.24 в 13:23