На 26 февруари, в зала "България“ от 19,30 ч. концерт ще изнесе Нов симфоничен оркестър с диригент Петко Димитров. Солист е Лъчезар Костов – виолончело (САЩ).
В програмата ще звучат творби на Антонин Дворжак – Концерт за виолончело и оркестър, си минор, оп. 104 и на Чайковски – Симфония "Манфред“, си минор, оп. 58.
Маестро Петко Димитров е завършил консерваторията Пийбоди към университета Джон Хопкинс и Мичиганския университет. Бивш музикален директор е на редица младежки оркестри в САЩ, понастоящем директор на ансамблите в Англо-американското училище в София.
Виолончелистът Лъчезар Костов е роден в Пловдив и е завършил университета Йейл. Защитил е докторска степен по музика от университета Райс. В момента е концертмайстор на оркестъра на Балтимор (Baltimor Symphony Orchestra).
Концертът в зала “България” е по инициативата "Да си върнем музикалните таланти на България". Лъчезар Костов пристига от САЩ специално за участието си в това за музикално събитие по покана на диригента на Нов симфоничен оркестър Петко Димитров.
Димитрина Кюркчиева разговаря с виолончелиста Лъчезар Костов в “Артефир”. Чуйте звуковия файл.
Снимка – Нов симфоничен оркестър
Бургас става приказна сцена за 900 танцьори от 29 фолклорни клуба в страната. Поводът е Десетото юбилейно издание на Националния фолклорен фестивал на клубове за народни танци "Хоро край лазурния бряг – Бургас 2025". За своите 10 издания фестивалът се превръща в мост между поколенията, енергията на българския корен и съвременния дух на Бургас...
Болестта на нашето време навярно се крие в желанието ни да бъдем други и да се харесаме на околните. Това, разбира се, го доказва текст, писан през 1894 година, но все така актуален и днес. Пиесата “Колко е важно да бъдеш сериозен” от Оскар Уайлд, смятана от някои теоретици за неговото най-върховно постижение, е изпълнена за първи път през 1895..
Новата стихосбирка на Радослав Чичев е с чудесното заглавие "Лоно", което е есенцията на стихотворенията в книгата и сякаш ги събира в едно цяло. Така четенето ѝ се превръща в единен поток и ритъм, който увлича и въвлича в атмосферата на творбите. Чуваме тихия шепот на думите, които отзвучават вътре в нас, навлизаме в тази на пръв поглед умиротворена..
Създаване на съществен конфликт със завръзка и развръзка, оформяне на биография на герои и въплъщаване на живот в диалога между тях – на това учиха учениците в "Ателието по творческо писане за сцена" менторите им, писателите Захари Карабашлиев и Мария Касимова-Моасе. Тазгодишното 33-то издание на "Варненско лято" се реализира под мотото "Театрални..
Дали художественият превод е последният непревзет бастион от изкуствения интелект? Невена Панова, преводач от класически езици и секретар на Съюза на преводачите, казва, че при процеса на превод на литература и хуманитаристика използването на изкуствен интелект е недопустимо и дори алогично. "На ниво сериозни преводи в областта на античността..
Дали художественият превод е последният непревзет бастион от изкуствения интелект? Невена Панова, преводач от класически езици и секретар на Съюза на..
Разследването "Чичко Тревичко" на Антикорупционния фонд (АКФ) , коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Николай Стайков , разследващ..
Националният фестивал за деца и ученици се организира за втора година от Националния университетски център за творчество и иновации към Софийския..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg