Фотографската изложба "Перфектни тела" на хореографа и визуален артист Коста Каракашян и фотографа Алекс Костадинов изследва начина, по който танцовите артисти разглеждат и оценяват сами телата си. Танцуващото тяло бива наблюдавано, коментирано, манипулирано и отхвърляно многократно в рамките на танцовата кариера под погледите на преподаватели, публика и колеги.
Изложбата цели да предизвика публиката и танцьорите, които участват в нея да преосмислят концепцията за перфектното тяло като едно силно и устойчиво тяло. Вдъхновението за проекта идва от дългогодишния опит на Коста Каракашян като професионален танцьор и полемиката около телата на танцьорите като едновременно атлети и артисти. Телата, които са пред обектива са на танцьори, на които многократно е казвано, че имат "грешното" тяло за успешна танцова кариера. Всеки от тях позира за два вида портрети – такива, които ги сблъскват с тези черти на телата им, които са били повод за угризение, и такива, в които оставят жизнената сила на танца да ги води свободно.
"Танцьорите са не само артисти, но и атлети, които трябва да поддържат един почти невъзможен баланс от сила, лекота, грация и красота в тяло, което трябва да бъде и издръжливо. Повечето танцьори, често заради негативни коментари от преподаватели или колеги, имат проблеми с приемането на тялото си. Искахме да изследваме всичките тези емоции и да създадем една безопасна среда за танцьорите, които се включиха в нашата отворена покана да изследват своите взаимоотношения с телата си и да отворим диалог и с публиката за невидимите трудности зад красотата на танцовото изкуство.", споделя хореографът Коста Каракашян.
"Перфектни тела" може да разгледаме до 9 юни в галерия "Куб" в Регионалния център за съвременни изкуства "Топлоцентрала" в София.
" Ако не си идеалист, когато си на 20 години – значи нещо ти има. Идеалист ли си обаче, когато си на 40 – със сигурност нещо не ти е наред“, каза пред " Артефир " хърватският режисьор Звонимир Муниврана. Той е завършил психология в Загребския университет, след което учи кино и сценични изкуства в Института " Лий Страсбърг " в Лос Анджелис...
На последния ден от месец март, на Сцена "Централни хали", ще се проведе моноспектакълът на Наталия Цекова. Представлението разказва за свят, изпълнен с мечти, надежда и абсурдни комични ситуации. В него ще видите циганка, която трябва да крие самоличността си, за да има работа, както и как се провеждат циганските сватби, изпълнени с много смях и..
Днес, 31 март, Центърът за развитие на човешките ресурси, Столичната библиотека и ПЕН Центърът отбелязват инициативата "Ден на европейските автори". За събитието и акцентите в програмата разказва Блага Евтимова, началник на отдел "Информационно обслужване" в Центъра за развитие на човешките ресурси. С нея разговаря редакторът Ани..
"Да летиш с плавници" на режисьорката Мария Аверина неотдавна беше избран за най-добър български документален филма на фестивала Master of Art в София. Лентата е създадена по идея на журналистката Мариана Светославова, която става и сценарист - тя научава за Мишев от Фейсбук и е силно впечатлена от забележителната му световна кариера. В "Трамвай..
Как чрез средствата на кинематографията могат да бъдат отразени социално значимите теми, дълбоко свързани с реалността, в която живеем? Филмите в международната селекция на 29-ия София филм фест дават отговор на този въпрос. Историите на три от заглавията в програмата на фестивала отвеждат зрителите в Беларус, Албания и Сърбия, където теми са..
На кого от политическите играчи за какво може да се вярва в преговорите между Русия и Украйна с посредничеството на САЩ – коментира в "Мрежата"..
"Мозъчната дейност обработва информацията, ако това е сходство с компютърната дейност – да, има такова. Мозъкът – това е неговата функция да обработва..
Чаровният и слънчев вокал Велека Цанкова е в студиото на "Семейно радио" заедно с бързащия за репетиция Михаил Йосифов, който се включва по телефона...
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg