"Венеция, Света Лучия и Крива река. Без вина виновни" – това е името на лекцията, която изнесе преди дни във Варна Лъчезар Бояджиев – един от най-известните съвременни български художници. Въпреки че през последните 12 години той е правил лекции за почти всички издания на изложбата за съвременно изкуство, тази, посветена на 60-ото издание на Венецианското биенале, е плод на експеримент. Какъв точно и какви са изводите от него, разказва Лъчезар Бояджиев в предаването "Какво се случва".
"Нищо не може да замени реалното пребиваване в контекста на една инсталация, видеопрожекция, скулптура, живопис, тоест реалният контакт с художественото произведение, но за сметка на това има една психологическа дистанция, която реших да си позволя. Съществуват толкова инструменти онлайн, че човек наистина може да прочете рецензиите, които се появяват, може да чете почти непрекъснато през очите и съответно през смартфоните на своите приятели и колеги, може да получи информация от много дигитални платформи и от хора от целия свят."
Така, отдалечавайки се физически от биеналето, Лъчезар Бояджиев търси тенденциите и насоките, които се открояват на това юбилейно издание.
"Сега има някаква тенденция националните павилиони да стават по-интересни от общата експозиция. Амбицията, която се влага в тези национални презентации, вече не е само идеологическа или политическа, тя е по-скоро амбиция на сцената, но и национална."
Чуйте какво още сподели художникът в предаването "Какво се случва".
На улица "Мадона ди Кампильо" в аристократичния квартал в Рим, там, където някога се е помещавала Българската академия за изкуство и култура, днес ни посреща домът, който съхранява спомени, озарен от очакването за музика. Това всъщност е Българският културен институт – наследството на световноизвестния ни оперен певец Борис Христов, което все още..
В рамките на "Синелибри" за първи път на 26 октомври от 19 часа в РЦСИ "Топлоцентрала" ще видим филма на Деляна Манева по разказа на Алек Попов "Пътят на охлюва". Сценарият е работен дълго от двамата. В ролите са Михаил Билалов, Касиел Ноа Ашер, Мартина Апостолова и Дона Вълова. Филмът е късометражен. Ето и анотацията му: "Гергьовден. Войната в..
На 23 октомври 2025 година в Музея на хумора и сатирата в Габрово се откри изложба, посветена на 100-годишнината от рождението на художника и карикатурист Борис Димовски. Защо в Габрово? Защото художникът е сред първите творци, свързали името си с Дома на хумора и сатирата (както тогава се нарича музеят) – "изографисал" е в стила на габровския..
Световете на културния антрополог, художничка и писателка Достена Лаверн са магични и свързват богоизбраните с богове, митични създания и хора, които одухотворяват материята. Зрителите наричат платната ѝ живи, а критиците обясняват феномена с това, че те са пространства, в които светлината се въплъщава в живописна структура, вдъхновена от пейзажите..
С изложба и валидиране на пощенска марка се отбелязва 100-годишнината от рождението на Борис Димовски в Музея на хумора и сатирата в Габрово. Експозицията включва 233 произведения с акцент върху габровските шеги и подчертава приноса на Димовски за основаването и развитието на музея. Художникът е сред първите творци, свързали името си с Дома..
Жанрът полски литературен репортаж е едно от най-интересните явления в съвременната журналистика и литература. Това е разказ върху реално събитие...
Готова ли е българската икономика за еврото и каква ключова информация трябва да имаме предвид, когато планираме личните си финанси за следващата година?..
С изложба и валидиране на пощенска марка се отбелязва 100-годишнината от рождението на Борис Димовски в Музея на хумора и сатирата в Габрово...
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg