Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Пътуване във времето – "Преди кафето да изстине"

Снимка: ИК "Колибри"

Едва ли има човек, който не си е задавал поне веднъж въпроса какво би сторил, ако имаше машина на времето. Романът "Преди кафето да изстине" на японския писателТошиказу Кавагучи предлага на своите читатели един интимен и вълнуващ поглед към тази недостижима човешка фантазия.

В "Нашият ден" Десислава Желева разказва повече за един от най-известните съвременни японски романи, издаден в Япония през 2015 година, преведен на над 30 езика и достъпен за българските читатели от 5 юли. Преводът на българското издание е на Маргарита Укегава, а художественото оформление е дело на Люба Халева.

Ако можехме да се върнем в определен момент назад в миналото, бихме ли го направили и какво бихме казали на някой безвъзвратно изгубен близък? Посетителите на едно токийско кафене получават възможност да си отговорят на този въпрос, но съобразявайки се с някои много важни условия – бъдещето и миналото не могат да бъдат променени по никакъв начин.

Кафенето предлага една необичайна услуга. На точно определен стол и на определена маса всеки може да пътува напред или назад във времето, но пътуването трае, докато поръчаното кафе изстине – нито секунда повече. Всяка една от разказаните истории е възможност да се огледаме в себе си по един директен и жив начин – какъвто е и стилът на автора. Кавагучи е успешен млад японски драматург и романът е адаптация на една от неговите пиеси.

"Преди кафето да изстине" е роман, който може да изкара всеки от читателската дупка, обещава Десислава Желева – чуйте в звуковия файл: 


По публикацията работи: Бисерка Граматикова

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

"Зодиакът" на Димитър Рашков в галерия "Българи"

Можем да наречем тази изложба и юбилейна за навършилия през 2024 г. 70 години Димитър Рашков. Основният и непоказван досега цикъл в нея е именно "Зодиакът", който е продължение на темите, занимаващи скулптора през целият му път. Сред тях са: Трифон Зарезан (Опиянението на боговете); Еротикон (Изящните дебелани); Адам и Ева след изгонването от Рая;..

публикувано на 19.02.25 в 17:05
Илюстративна снимка

В Париж започва най-големият панаир за съвременно изкуство

2000 художници, фотографи, архитекти, скулптори и гравьори от цял свят ще представят най-новите си произведения. Събитието се провежда под стъкления купол на "Гран Пале" във френската столица. Панаирът за съвременно изкуство "Арт Капитал" се открива с грандиозно шоу и дефиле на бижутери, които представят най-новата си продукция. В рамките на трите..

обновено на 19.02.25 в 16:23

Варна ще има театрален фестивал и през есента

Драматичният театър "Стоян Бъчваров" във Варна обяви създаването на нов театрален фестивал в морската столица. Първото издание на Черноморския театрален фестивал ще се проведе от 24 до 28 септември 2025 година. Идеята на организаторите е да предложат в ранната есен едно голямо културно събитие на варненци и на гостите на града и така да се удължи..

публикувано на 19.02.25 в 15:58
Къща на Георги Савов

Факти и родови истории в "Сградите разказват"

Видеопоредицата "Сградите разказват" е нова инициатива на Регионалния исторически музей - София. Археолозите Йордана Николова и Валентин Витанов, които създават епизодите, разкриват събития и истории, свързани с построяването, архитектите и обитателите на ценните сгради в Стара София. "Идеята за поредицата се роди на базата на две беседи, които..

публикувано на 19.02.25 в 12:10

Софийска премиера за "Не се обличай за вечеря" или любовен триъгълник по две

Представлението "Не се обличай за вечеря" по пиесата на Марк Каполети "Пижама за шестима" е първият опит на режисьорката Максима Боева за ситком. Заедно със сценографа на представлението Киряна Аврониева те се впускат още повече в експеримент със сценичното пространство, като бягат от класическия модел на жанра, който е белязан от "диван по..

публикувано на 19.02.25 в 11:04