"Пред очите ни" е озаглавена ретроспективната изложба с видеоинсталации на Калин Серапионов, която се откри снощи (17 октомври) в Националната художествена галерия – Двореца.
Повече за изкуството на Серапионов, което вече близо 30 години изследва различни модели на общуване, поведение и човешки взаимовръзки, разказва в репортаж за "Артефир" от вечерта на откриването кураторът Яра Бубнова, директор на НХГ.
Бубнова изтъква, че по образование Серапионов е живописец, а развитието му в областта на видеоинсталацията протича паралелно с обогатяването на българското съвременно изкуство в сферата на движещия се образ.
Видеото, като форма, отразява динамиката, в която всички живеем, а Серапионов успешно съумява да не превръща своите движещи се произведения в кино, по думите на куратора
Артистът придобива известност в кръговете на съвременното изкуство в средата на 90-те години с ироничната и провокативна за времето си видеоинсталация "Музеят – причина за срещи и запознанства" – отговор на музейната криза в периода.
Според Бубнова, Серапионов успява да заяви, че изкуството побеждава музейното, статичното, клишираното и традиционното – чуйте в звуковия файл:
Слушаме и интервю с "живописеца" на видеоинсталацията Калин Серапионов, който лично разказва за безкомпромисния си път в изкуството.
В своите творби артистът залага на потапящата реалност и съзерцанието, и то без да използва свръхтехнологии. Серапионов споделя, че в една видеоинсталация винаги задава сюжет и провокация към зрителя още в заглавието, но накрая "всичко" или "нищо" зависи от това кой какво вижда.
Изложбата може да бъде разгледана до 15 декември.
Международният театрален фестивал "Дивадло" в Пилзен e един от най-престижните фестивали, посветени на театралното изкуство в Европа. Фестивалът представя най-доброто от чешкия театър и някои от най-значимите заглавия от международната сцена в различни форми и жанрове – драматичен, куклен и уличен театър, както и танц и мюзикъл. Театроведът..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски имена с престижни награди, освен, че представят представления за широката публика, дават поле за дискусия със зрителите и създават и уоркшопи за професионалната танцова общност у нас. Сред предстоящите..
Ден на Института за литература при БАН с акцент върху научната периодика се състоя на 21 ноември. Научната периодика на Института включва списания и поредици, като издателският център "Боян Пенев" има важна роля. Научните издания на Института за литература към БАН, някои от които съществуват от много години, са четири – сп. "Литературна..
"Рисунка. Майстори" – така е наречен проектът на СБХ с куратор Явора Петрова. Тя кани 22-ма художници - майстори да участват със свои работи: "Поканих автори с биография в рисунката. Автори, които се изразяват чрез рисуването, които не обясняват своите мисли, а търсят образите за тях. Художници с уникален почерк, майстори в това, което правят във..
Краят на авторството, краят на кориците? Или вечно неизтребимите спори на живота ще си намерят нова почва някъде отвъд? Въпроси, които поставя книгата "Панспермия. Халюцинация за роман" от Полина Видас. Тяе магистър по литературна теория от Софийския университет и по психодрама към НБУ, психоаналитик и групов аналитик към Българско общество по..
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през..
В "Мрежата" гостува Ирина Морозовская, която е психотерапевт, известен бард, но най-вече одеситка. Проведох разговора си с нея на 19 ноември, ден след..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg