Във въвеждащата студия във фотокнигата "Хроника на всекидневието" доц. Георги Лозанов пише, че тримата автори – Антоан Божинов, Николай В. Василев и Росен Коларов "разказват своите истории, но не на словесен, а на изобразителен (фотографски) език, който в последна сметка също е словесен. Защото изображенията се създават, за да предизвикат мисли, а мислите са облечени в думи, тъждествени са с тях".
Тримата показват т.нар. "социална фотография", която се интересува от живота на обикновения човек – "хем отблизо, хем отвъд границите на един или друг житейски хоризонт". Времевият период е от 60-те години на ХХ в. до първото десетилетие на XXI в. и затова е важен погледът им към реалността, "различна от патоса на деня, от манифестациите, тържествените речи, разветите знамена и лозунги".
"Авторските колекции не са сюжетно свързани, – пишат тримата фотографи – нито вътре в себе си, нито помежду си. Така е уважена свободата на избора както по време на снимачния процес, така и при избора на представеното. Но могат да се намерят тематични и изобразителни паралели в широка времева рамка от 60-те години на ХХ в. до наши дни. Кое надделява – критичният поглед, ловът на мигове или съвестният хроникьор? Зрителят е поканен да "познае" онова, което го докосва, да прокара своите аналогии и опозиции, да приема и отхвърля, а може би и да научи нещо ново."
Фотокнигата "Хроники на всекидневието" е учебно помагало за специалностите, изучаващи фотографски дисциплини в СУ "Св. Климент Охридски", а премиерата с участието на авторите Антоан Божинов, Георги Лозанов, Николай В. Василев, Росен Коларов и изкуствоведката Елисавета Мусакова, студенти, преподаватели и гости е в Аула Магна на Факултета по журналистика и масова комуникация на 30 октомври от 18 ч.
Чуйте Антоан Божинов.
Снимка – ФЖМК и Университетско издателство
"Два века изкуство в България" е нов цикъл с популярни лекции, който обхваща културните и художествени процеси в страната от началото на XIX век до края на 90-те години на ХХ век. Техен организатор е Петко Желязов, водещ и модератор в платформата "Рацио" и Кристина Тужарова, дългогодишен лектор и основател на инициативата "История на изкуството..
Носталгично дивертименто Люлееше лятото своите тежки камбани. По устните лепнеше сладкият сок на живота. Светът нямаше сенки. В реката се стапяха бавно дори неясните очертания на хоризонта. Аз знаех, че този ден няма да се повтори, но времето беше отключило катинара си и тихия ход на нашата смешна история отмерваха не часове и..
Издателство "Библиотека България" обяви победителите от VI Национален литературен конкурс "Вие пишете, ние четем" . Над двеста автори участваха в тазгодишното издание на конкурса с поезия на тема: "Монолог на хвърления камък". С отзвук от завършилия VI Национален литературен конкурс в "Артефир" гостуват писателите и издатели Симеон Аспарухов и..
"Принцесата на Бухенвалд" е доказателство, че в историята на Втората световна война няма пощадени. Испанската авторка Ана Андреу Бакеро гостува в България, за да представи своя дебютен роман, разказващ печалната история на Мафалда Савойска – сестра на царица Йоанна Българска. "Попаднах на историята на Мафалда изключително случайно",..
Германско-австрийският писател Даниел Келман гостува в България, за да представи най-новия си роман "Светлина и сянка". Книгата излиза в превод на Жанина Драгостинова и разказва историята на австрийския режисьор Георг Вилхем Пабст, който добива слава с няколко големи филма от епохата на немския експресионизъм. Пабст остава спорна фигура и до днес..
Германско-австрийският писател Даниел Келман гостува в България, за да представи най-новия си роман "Светлина и сянка". Книгата излиза в превод на Жанина..
"Принцесата на Бухенвалд" е доказателство, че в историята на Втората световна война няма пощадени. Испанската авторка Ана Андреу Бакеро гостува в..
Когато предишния път бях на остров Мавриций надлежно се сбогувах с него завинаги, защото смятах, че едва ли ще се върна в този отрязък от рая. Но..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg