През 2015-а г. 19% от запитванията и жалбите, получени в Европейския потребителски център са свързани с ваканциите и почивките. Проучване на мрежата потребителски центрове в Европа показва, че ценови разлики между резервацията и крайното плащане съществуват и са най-често срещани при пътуванията със самолет. В повечето от тези случаи причина за увеличението на цените са такси за управление, такси за кредитни карти или за чекиране. Много клиенти обаче не се оплакват, ако крайната цена на услугата не съответства на първоначално посочената, защото не знаят къде.
Да се информираме добре преди да направим резервация, за да избегнем неприятните изненади, съветват от Европейския потребителски център. На първо място трябва да се внимава с рекламите в социалните мрежи и други мигащи сайтове и банери, подчерта Игнат Арсенов, допълвайки:
Хората да не се притесняват да резервират онлайн, но да внимават. Една цена, която им се показва – тя, разбира се, е за определени дати или за определени наличности, които обаче не винаги са достъпни за датата, когато ние искаме да пътуваме. И нашият доклад показа, че много рядко цената от рекламата е достъпна.
За всичко нередно, което забележим, да сигнализираме Европейския потребителски център, ни съветват още от там. Така ще могат да се свържат с търговеца, за да се промени прилагането на нелоялни практики. Закупуването на туристически пакет по Интернет дава допълнителни защити, посочва Игнат Арсенов.
В Интернет има много начини на плащане, но най-често използваният е чрез използването на кредитна карта. И тук има тънкости, казва Игнат Арсенов:
Необходима ли е кредитна карта, ще бъдем ли таксуване за тази кредитна карта, че ще ползваме. И също така – в каква валута ще платим. Напоследък зачестиха жалбите, които са свързани с това, че потребителят прави една резервация, но валутата, разбира се, е друга, тъй като обикновено резервираме почивките си в чужбина. И да кажем за хотели, обикновено се плаща във валутата на държавата, където се намира хотела - и при превалутирането в нашата банка, до валутата на съответната държава, се губят определени средства.
При плащането с кредитна карта има известни рискове, ако връзката не е криптирана, припомни Игнат Арсенов и препоръча да следим дали има криптиране.
Важно е да знаем, че преди да завършим резервацията винаги можем да се откажем, подчерта още Арсенов: Какво трябва да знаем, когато ни са налага да откажем направената резервация, както и още важни подробности за правата ни като потребители, чуйте от звуковия файл.
Кърджали 6600
бул. България 74
036 122 478