Подсъзнанието, съзнанието, самосъзнанието и свръхсъзнанието – това не са просто етапи на себепознание, а четири от най-важните фактори, които играят важна роля в пеенето. Оказва се, че пеенето, подобно на много други сфери на личностното изграждане, е въпрос на нагласа и силна мотивация. Навярно всеки посетил уъркшопа на Лилия Илиева – джаз вокалист, композитор и преподавател, носещ заглавието „Психология на пеенето“, е достигнал до този извод.
Доколко си взаимодействат пеенето и психологията? Доколко и как влияе пеенето на тялото ни? Възможно ли е да контролираме мозъка си и доколко това би ни помогнало в пеенето? Отговорите на тези въпроси потърсихме именно с Лилия Илиева.
Тя е финалист на „Европейски конкурс за джаз вокалисти“ 2008 г. и носител на „Специална Награда на Вики Алмазиду“. През 2009 г. заминава за Холандия, където получава джаз образованието си от консерваторията „Принц Клаус“. Лилия сформира квартет, с който изпълнява собствени композиции и аранжименти на джаз стандарти. Джазвокалистката концертира с проектите си, като не отказва и покана за присъединяване в два Биг бенда, с които реализира концерти и в Германия. През 2012 г. пък прекарва четири месеца в Испания, където сформира вокалната група „Acapella“, за която композира хорови джаз пиеси. Позната е на българската публика от проекта си „Лилия Илиева и Минимум Квартет”, както и от многобройните й колаборации с едни от най-утвърдените джаз музиканти у нас.
Повече за нея и психологията на пеенето можете да чуете в звуковия файл.
Либрето: Йожен Скриб и Шарл Дюверие. Световна премиера: 13 юни 1855, Париж, Театър Grand opera Действащи лица: • Херцог Ги дьо Монфор, губернатор на Сицилия – баритон • Дьо Бетюн, френски офицер – бас • Граф Водемон, френски офицер – тенор • Ариго (Анри), млад сицилианец – тенор • Джовани да Прочида, сицилиански лекар – бас •..
Либретото е от придворния залцбургски капелан Джанбатиста Вареско. Той преработва либрето на Антоан Данчет, създадено за едноименна музикална драма на Андре Кампра и представена през 1712 г. Световната премиера на операта на Моцарт е на 29 януари 1781 г. в Мюнхен в новия дворцов театър. Творбата е написана за дворцовия карнавал. В България операта е..
Либрето: Хуго фон Хофманстал. Световна премиера: 26 януари 1911, Дрезден - Königliches Opernhaus. Първо изпълнение в България: 2 юни 1969, София, режисьор – Димитър Узунов, диригент – Асен Найденов. Действащи лица: • Маршалката, принцеса Мария Тереза фон Верденберг – сопран • Октавиан, граф Рофрано, неин млад любовник – мецосопран • Барон Окс..
Първо изпълнение: Санкт Петербург, 9 (21) февруари 1886 година. Време и място на действието: Москва и нейните околности, 1682 година. Действащи лица: • Княз Иван Ховански, началник на стрелците – бас • Княз Андрей Ховански, негов син – тенор • Княз Василий Голицин – тенор • Шакловити, болярин – баритон • Досифей, водач на разколниците – бас •..
Либрето: Александър Бородин (по мотиви от руската епическа поема от ХІІ век "Слово за похода на Игор" и материали от исторически летописи) Първо изпълнение: 23 октомври 1890 година, Мариински театър, Санкт-Петербург Първо изпълнение в България: 29 септември 1922 година, София Действащи лица: • Игор Святославич - Северски княз – баритон •..
Либрето: Виктор Жозеф Етиен и Иполит Луи Би (по едноименната драма на Фридрих Шилер) Първо изпълнение: 3 август 1829 г. в Париж. Действащи лица: • Вилхелм Тел – баритон • Мелхтал – бас • Арнолд, негов син – тенор • Валтер Фюрст – бас • Лайтхолд – бас • Геслер, австрийски императорски наместник в Швейцария – бас • Рудолф, негов адютант – тенор..
Музика: Волфганг Амадеус Моцарт. Либретото: Катерино Мадзола по Пиетро Метастазио. Премиера: 6 септември 1791 година в Държавния театър в Прага под диригентството на самия Моцарт. Действащи лица: • Тит – тенор • Вителия – сопран • Секст – мецосопран • Аний – мецосопран • Сервилия – сопран • Публий – бас Първо действие В покоите на..