Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Любомир Аламанов: Хората трябва да разберат, че силата е в тях

Последните избори показват, че българите се научиха да изискват

Любомир Аламанов
Снимка: Ани Петрова
Политическият пиар, като част от сферата на комуникациите, е във фокуса на днешното предаване “Радиоприемница”.

Пример за политик, който умее да общува със своите избиратели е премиерът Бойко Борисов, който успява в почти всяка ситуация да намери някакъв начин с човек от съответното населено място да поговори, да каже нещо, да общува, обяснява комуникационният експерт Любомир Аламанов.

Разбира се, има и много политици, които не умеят да общуват. Политическата класа не обича да слуша понякога консултантите си по комуникации, но времето показва дали са прави или не.

Според Аламанов кампанията за местните избори е била интересна, с цялата пъстра картинка от комуникационни инструменти, които са използвани - от класическа кампания с билбордове и клипове, до модерна кампания - със социални медии и раздвижени инфографики.

“Хората сякаш пораснаха. Хората се научиха да изискват. Самата кампания започна вяло и кандидатите в София решиха, че могат да се оправят със стандартна, класическа кампания, но хората изискаха от тях да отидат на място”, коментира експертът. Пример за това е кметът Йорданка Фандъкова, която през последните две седмици е променила кампанията си. Аламанов каза също, че кампаниите винаги започват с месеци по-рано и вече тече кампанията за парламентарните избори.

Социалните медии ще заемат все по-съществено място в предизборните кампании, защото идват нови поколения, които изискват нов тип комуникация. Те обаче са само комуникационен инструмент, един от многото, с които трябва да се работи в една кампания, за да се достигне до повече хора.

“Социалните мрежи развиха хората. Те дадоха възможност на всеки човек да търси активно информация. Дадоха му възможност да иска и да пита. Направиха хората много по-активни”, ако политиците неглижират това, ще загубят. Социалните мрежи са много добър инструмент “за слушане”, "за усещане на пулса” на маса хора. Това търсене на информация, създава вакуум, който ако не се запълни с експертно мнение, се запълва с неистини.

Има и политици, които работят добре в социалните мрежи, пример за това е Борис Бонев от “Спаси София” и неговата активна кампания в мрежата. Страницата на Фандъкова също е добър пример за добра работа на екипа на столичния кмет. Има и други политици, които са с добри, активни профили в социалните мрежи.

“Политическият пиар трябва да продължава непрекъснато, защото самите политици трябва да знаят, че са постоянно под вниманието на хората, защото са избрани, за да правят някакви политики, да представляват хората, да взимат някакви решения за нашето общо бъдеще и затова те трябва да комуникират непрекъснато, не е само по време на избори”, казва Аламанов.

Последната кампания за местните избори е била толерантна и е спазен добрият тон, смята Аламанов. “В София запазиха професионално поведение и яко си подхвърляха закачки един към друг на ниво проекти, ниво политики, не влязоха на лично ниво. Хората все пак вярват на политиците, смята той.

“Хората разбират, че смисълът на демокрацията не е да стоят вкъщи и да ругаят, а да отидат и да дадат гласа си. Това показва, че поне вярват в процеса. От тук нататък предстои много работа. Всички ние да разберем, че демокрацията не е еднократно състояние.

Демокрацията е непрекъснат процес и то процес на наша лична отговорност, за всяко решение, което взимаме всеки ден. Хората трябва да разберат, че силата е в тях, но не защото гласуват веднъж на 4-5 години, а защото всеки ден могат да свалят всеки политик. Ако довечера 500 хил. човека излязат на улицата, те могат да свалят всеки един политик”.

Чуйте целия разговор в звуковия файл.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Някои вече усетиха сладостта от членството

"Форум", 28.01.25: Шенген – наша изстрадана и заслужена привилегия

Двамата събеседници във "Форум" за тази седмица - Георги Захариев и Алексей Пампоров , провокирани от водещия Лъчезар Христов, днес коментираха следните теми: Нощният транспорт на София. Спиране на нощни автобусни линии от Столичния общински съвет. Настояване от изпълнителната местна власт за преразглеждане на решението. Шенген – изстрадана..

публикувано на 28.01.25 в 18:40

Работна група ще действа за привличане на работници и туристи от чужбина

Министърът на туризма Мирослав Боршош ще оглави работна група , която ще координира лично всички институции, от които зависи по-бързото издаване на туристически и работни визи, така необходими за развитие на българския туризъм. Това съобщи пред БНР-Радио София д-р Сийка Кацарова, председател на Българският съюз по балнеология и СПА..

публикувано на 28.01.25 в 17:06

Парамедиците са готови да подпомагат дефицитните медицински сестри в училищата

В училищата медицинската помощ най-често се налага при инциденти, травми и неотложни състояния, показва анализ, направен от Съюза на парамедиците в България. Членовете на тази организация са квалифицирани именно в оказването на първа помощ. Затова от съсловния съюз изтъкват, че назначаване на парамедици в училищата може много да..

публикувано на 28.01.25 в 16:05

"Академия за Родители" ще отличи компаниите, подкрепящи своите служители с деца

На 17.02.25 г. "Академия за Родители" ще отличи български работодателски компании, подкрепящи своите служители с деца. Целта е останалите компании да бъдат мотивирани да се погрижат по-добре за служителите си. Номинациите се събират до 31 януари 2025 г., каза пред Радио София Мариела Станулова - основател на "Академия за родители“ и член на..

публикувано на 28.01.25 в 15:35
Мая Цанева

Нова платформа ще подпомага поколението 50+ за намиране на работа и кариерно развитие

Съвременните реалности на трудовия пазар изискват нови и още по-гъвкави решения, включително и заради повишаването на възрастовата граница при активно работещите служители. Young Talents.bg 50+ /“Млади таланти 50+”/ е новата платформа за подпомагане в търсенето и намирането на работа, кариерното развитие, обучение и менторство на зрели..

публикувано на 28.01.25 в 15:33
Надя Василева

Технологиите трансформират пазара на труда, неавтоматизиращите умения стават валутата на бъдещето

Изминалата 2024-та беше поредната трудна година за работодателите , защото беше белязана от недостиг на кадри в някои сектори - отражение и на демографската криза и застаряващото население, продължи да нараства трудовата миграция . Хората преосмислят ценностите, пренареждат приоритетите и ценят все повече гъвкавостта и автономията...

публикувано на 28.01.25 в 14:56
Стела Христова-Сачи

Стела Христова-Сачи - за пътешествията в Индия, “Leela" и за пътя към себепознанието

Стела Христова – Сачи, която е артист, прекрасна дама, с която си говорим за изкуство с къна, освен това е лайф – коуч, специализирала в сферата на женската енергия, хенна – майстор, водещ на подкаста “Играта на живота“, педагог, лектор, ментор и пътешественик. Поговорихме именно за нейните пътешествия, които са пълни с истории, от интересни..

публикувано на 28.01.25 в 13:51