"Огън има във всеки един човек. Той е една стихия, която я овладяваме и се мъчим цял живот да овладяваме", сподели той и добави, че огнените изкуства са много специфични. Петков дълго време е играл с огън само за удоволствие, докато един ден е решил да се занимава сериозно и е започнал да овладява много нови огнени уреди, да комбинира различни движения, както и да създава различни шоу-програми.
"Моята идея, като цяло и на Бояна Русева, с която работим е да правим един малко по-различен поглед, когато разказваме. Искаме да разказваме една огнена история, не просто да излязат двама човека или петима и да въртят огън. Опитваме се тематично да има готина музика, да има начало, да има съспенс, кулминация… Ако може да разкажем някаква история, това е още по-яко", отбеляза Петков.
Той поясни, че в момента подготвят проект на етно-спектакъл, който ще излезе скоро време и добави, че в него освен огън има български легенди и фолклорни танци. В приказката, която е с разказвач е залегнал образът на змея, който е характерен за нашия фолклор.
Петков подчерта, че тренировките са в рамките на месец-два и отначало се правят без огън, като се използват дълги чорапи пълни с леща, или тенис-топки:
"Тренировъчният пой е много по-различен от огнения пой. И ако си свикнал с тренировъчния, минаваш на огнения, който е вече с верига и все-пак гори, усещаш топлината на пламъка. И оттам идва нова стълбичка, която трябва да изкачваш да учиш".
Пой, крила, огнени змии, ветрила, огнен меч, кубчета, бухалки, огнен обръч – това са част от уредите, които артистите, наречени "спинери" ползват в своите спектакли.
"Огънят е много древен и хората не сме сигурни дали го разбираме наистина какво означава, и във всеки един от нас буди някакви чувства, усещания… Не случайно, като застанеш пред камината или на село пред печката в къщата, стоиш и те омагьосва", сподели Петков и допълни, че това събужда емоции в човека от стари времена.
Участници в много шоута, Петков и Русева имат и малка школа, където преподават въртене на пой, стойки на ръце и др.
Повече подробности за можете да чуете в звуковия файл.
Елисавета Станчева, изкуствовед, за дискусията „На ръба“, в която композиторът Петър Керкелов разказва за създаването на новата си пиеса. Какво се случва, когато музиката премине отвъд познатото и експериментира с нови форми, звуци и идеи? Как се изгражда музикална драматургия, която преплита класическо звучене с електронни елементи? Среща-дискусия..
Музикалният спектакъл „Три тенора…и още нещо“ на Камерна опера Благоевград с диригент Георги Еленков ще гостува в София на 23 май на сцената на театър „Сълза и смях“. По този повод ни гостуват двама от участващите трима тенори – Михаил Михайлов и Юрий Николов: "Винаги е удоволствието като трима тенора, които са и приятели, са заедно на сцена...
Мария Карагьозова ни представя Фестивала на училищните и младежките оркестри, организиран от Асоциацията на фестивалите в България и финансирани от Национален фонд Култура: "Оркестрите загубиха част от структурата си по време на пандемията. Фестивалът насърчава отново децата в тези оркестри. Той е трибуна на музиканти-любители. Не съревнование..
Как е описвана Съдебната палата в софийската преса в началото на 40-те години на миналия век, къде и кога е имало проекти да бъде изградена тя още в края на 19 век и началото на 20 век? Още в спомените на Георги Каназирски-Верин, "Шишковия трамвай" за Бали Ефенди, който е тръгвал от мястото на днешната Съдебна палата. Проектът Екс Професо на..
Разговорът е с изследователите и генеалози Светлана Дяконова - Арсен - потомка на голям род от Банско и секретар на Българската генеалогична федерация “Родознание” и Ивелин Любенов - индивидуален член на Българската генеалогична федерация ‘Родознание”: Във втората част продължаваме с другите хаджии и техните фамилии: "Срещаме графити от 1771 за..
Писателят Васил Попов за сериала по романа му Мамник и издаването на следващия, Лехуса: "Докато пишех "Мамник" мислех, че жанровата литература не е разпространена в България, но се изненадах от интереса на различните възрасти. Снимките приключиха април. Предполагам, че ще е готов зимата. Натрупа се материал - скоро почвам третия. Съвсем различно..
Покана за танцов спектакъл TRAPтайм? от Захари Нанков, танцьор и хореограф: "Концепцията я реализирах преди 3 години, сега я повтарям с ученици от моята школа. Комбинирал съм стила в музиката трап с рагтайм - като музика и роман. Правя съпоставки между тези две епохи - тогава и сега, всичко минава през една игра. Проследяваме нишката как се променя..