20 процента от децата в първи клас са от ромски произход, в седми клас са седем процента, в 12-и – един процент.
Според вицепремиера и министър на образованието Меглена Кунева, стратегиите за интеграция на ромските деца често остават само на хартия и това трябва да се промени:
Между 1 и 20 ние вероятно сме загубили таланти. Загубили сме щастливи хора, които могат да работят, да отглеждат семействата си и да се радват на живота. Това е тежък факт, защото става дума за деца, които имат потенциал.
Според вицепремиера, не е добре да има училища, които са изцяло с ученици – ромчета. Програмите за интегриране на ромите трябва да започнат още от училището:
Децата са деца. Това е, както в света на големите. Ако в света на големите ние сме отхвърлили дискриминацията и всеки може да бъде лекар, физик, журналист, министър, при децата е същото. Не можем да ги разделяме.
Кунева смята, че интеграцията на децата в риск зависи, освен от държавата и обществото, и от техните родители.
На 14 януари т.г. вътрешният, към тази дата, служебен министър Атанас Илков, се срещна със своя турски колега в Истанбул, за да бъде направен анализ и..
Понятието " biodeutsch" ( биогермански) бе избрано за антидума за 2024 година в Германия. Защо журито определи това понятие за дискриминационно?..
В рубриката "Въпреки мрежата" Георги Марчев , журналист, работил като проверител на факти (факт-чекър), разказва как се проверяват факти и твърдения,..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg