Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Съвременник, брой 4/2016

БНР Новини
Проф. Владимир Зарев
Снимка: БГНЕС

Въпросното съдебно дело, както и всички важни дела от онова време, се транслираше в пряк ефир. Като прескачам проточилата се експозиция, ще премина направо към момента, когато държавният обвинител продължи с въпросите.
- Та така, бъдете добър да ми обясните какво означава този ваш пост?
- Нищо не означава.
- Значи искате да ни убедите, че сте публикували празно съобщение просто ей така, без всякаква умисъл?
- Да.
.....
Тук трябва да отбележим, че в момента, в който се гледа въпросното съдебно дело, вече от преди десет години е проведена съдебна реформа, чийто основен резултат е станала оптимизацията на съдебните кадри. По този начин прокурорът и адвокатът вече са един субект в съдебния процес. Въпросното решение е било прието с мнозинство и много е допаднало на съдиите, чиито работен ден, казано на нормативен език, е станал „доста по-чудесен“.
                                                                                      (Из „Преследването“ от Саша Филипенко, превод от руски Пенка Кънева)

Саша Филипенко е роден през 1984 г. в гр. Минск, Беларус. Работи като сценарист и водещ в Първа програма на Московската телевизия, в телевизия „Дождь“. Първият му роман „Бившият син“ се радва на на голям интерес, преведен и издаден е във Франция, Полша, Германия. Списание „Сноб“ обявява Саша Филипенко за писател на 2014 година. В новия брой на „Съвременник“ авторът е представен с романа си „Преследването“.
Какво още съдържа последният брой за 2016 година на списанието за литература и изкуство „Съвременник“ – чуйте в звуковия файл от главния редактор на изданието Владимир Зарев.






Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Кръгла маса "Съвременна доминиканска литература" в СУ "Св. Климент Охридски"

На 3 октомври от 18.00 ч. в Конферентната зала в Ректората ще се проведе Кръгла маса "Съвременна доминиканска литература". Събитието се провежда в рамките на Празниците на културата на Доминиканската република (1-6 октомври) в Българския културен център в София. Гости ще бъдат четирима изтъкнати писатели и общественици от далечната карибска..

публикувано на 02.10.24 в 17:55

"Буржоата благородник" на сцената на Сатиричния театър

На 3-ти октомври в Сатиричният театър " Алеко Константинов " е премиерата на спектакъла " Буржоата благородник " от Жан-Батист Поклен Молиер. Режисьор на представлението е актрисата Бойка Велкова, сценографията е дело на Чавдар Гюзелев, костюми – Тита Димова-Вантек, музика – Теодосий Спасов и пластика – Мила Искренова. "Буржоата..

публикувано на 02.10.24 в 15:58
Лалех Барзегар

Минимализмът в изкуството на иранската художничка Лалех Барзегар

Новият артсезон на "Орловска" 10 в Габрово започна с изложбата на иранската художничка Лалех Барзегар "Повторение на формата". Картините ѝ са изследване на минималистични форми и повтарящи се техники. Ето какво споделя тя: "Експериментирах, като намалих детайлите и цветовете, за да видя дали пространството и емоцията могат да бъдат предадени чрез..

публикувано на 02.10.24 в 14:36

"Страст под брястовете" и фанатизмът да притежаваш

Драматичният театър в Търговище гостува на софийската публика с най-новия си спектакъл "Страст под брястовете" от Юджийн О’Нийл. Постановката по пиесата на големия американски драматург, позната на българската публика и под заглавието "Любов под брястовете", е на Денислав Янев. Според неговия режисьорски прочит "Страст под брястовете" не е просто..

публикувано на 02.10.24 в 13:05
Бистра Льошевалие, Ретроспектива, НГ „Квадрат 500“ – „След“, 2024

За мисията и политиката на Националната галерия

"Музей в ефира" се завърна в програма "Христо Ботев" на 23 септември с предаване, посветено на важните събития в художествения ни живот през изминалите летни месеци. А някои от тези събития бяха свързани с Националната галерия. Това някак се подразбира – или би трябвало да се подразбира, когато става дума за такава институция. Тя е музей с постоянна..

публикувано на 02.10.24 в 08:45