Аз съм малък куфар от Франкфурт на Майн
и търся господаря си – къде е той, кой знай?
С жълта звезда на ревера, той беше стар и сляп
и стискаше ме здраво, като че дете му бях.
Илзе Вебер пише тези стихове в концентрационния лагер Терезиен. А Грегорий фон Лейтис и Михаел Лар попадат на тях почти случайно – в Ню Йорк, където оцелели след войната и наследници на загинали в лагерите на смъртта намират свой нов дом. Театралът Фон Лейтис и философът Лар започват да събират произведенията през 80-те години, но идеята за литературните вечери се ражда след атентата срещу редакцията на "Шарли Ебдо", разказва Михаел Лар.
В очите на Грегорий фон Лейтис изкуството е онова универсално средство, което може и трябва да предаде на младите хора способността да различават доброто от злото, да градят ценностната си система. Не само портфейлът е важен, трябва ни и храна за душата, казва Фон Лейтис, роден по време на войната, представител на поколението на студентските протести през 68-а и участвал активно в осмислянето на нацисткото минало на Германия.
Тази вечер трупата на балет "Арабеск" ще представи на сцената на Музикалния театър първата си за сезона премиера - три танцови миниатюри, обединени от заглавието "Вива ла класика". Заглавието подсказва посоката, в която се насочва "Арабеск". Три заглавия от големия класически репертоар - "Лебедово езеро" от Чайковски, "Дон Кихот" от Рихард Щраус и..
На 14 януари т.г. вътрешният, към тази дата, служебен министър Атанас Илков, се срещна със своя турски колега в Истанбул, за да бъде направен анализ и..
Понятието " biodeutsch" ( биогермански) бе избрано за антидума за 2024 година в Германия. Защо журито определи това понятие за дискриминационно?..
В рубриката "Въпреки мрежата" Георги Марчев , журналист, работил като проверител на факти (факт-чекър), разказва как се проверяват факти и твърдения,..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg